Dekk med lange sprekker i dekksida, noen som forstår noe av dette?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lagt om fra vinter til sommerdekk på A4en oppdager jeg en lang, dyp sprekk langs innsiden av begge dekkene foran. Dekkene er ca 3-4 år gamle og har ikke vært mye kjørt på. Sprekken går ikke rundt hele dekket og er heller ikke symetrisk, så det er ikke noe som tar borti dekket som jeg kan forstå.

Noen som har sett noe lignende før eller kan forklare hva som har skjedd her? Bilen er en A4 B6 '05 med multilink..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett på produksjons dato på dekkene? Trur gummien er gammel eller ligget i sollys og tørket ut.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka datoen, er produsert sent i 08 så spørs om de har ligget lenge på lager før de ble kjøpt. Konkluderer med at de har vært kjørt med lite luft i før jeg kjøpte bilen, kan ikke forstå annet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi er jo også fersk vare, så 08 er jo gammelt. Er nok på tide å skifte da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel holde mer enn to sesonger? Forrige eier har kjørt en sesong, jeg en :P er mye dekk igjen, men hjelper jo fint lite når de kan revne når som helst, moralen må være å ikke kjøpe gamle, lagerførte dekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, hadde dekket vert produsert i 2012-2013 så. Dekkene er jo tross alt 7 år gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maks 5 års alder er det som dekkbransjen anbefaler. Hvis jeg ikke husker feil så har da dekkgummien bar 30 - 40% av sine orginale egenskaper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.