#1 Skrevet April 12, 2015 Heihei! Kan noen hjelpe meg med å identifisere hvordan navigasjonsenhet jeg har i min bil? Ser litt på forskjellige enheter som kan integreres med originalradioen, og kan ikke finne min enhet i listene (ihvertfall ikke når jeg googler de kompatible enhetene). Har sett litt på denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15188&katid=1203&id= Her er et bilde av enheten jeg har i min bil: Har forøvrig Highline. Takk for hjelpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2015 Etter hva jeg kan se, når jeg Googler etter RCD 210/300/500, så er ikke din lik noen av disse. Men jeg er ikke noen ekspert på dette området - derimot så er Sondre Hugaas en som både kan dette og driver med det (Bilkomponenter), så send han en PM og spør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2015 Det er en RNS 500. Du kan jo kanskje oppgradere til RNS 510 dab. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2015 (endret) Hjertelig takk for oppklaring av hvordan enhet jeg faktisk har. Regner med det er en dyr affære å oppgradere til RNS 510 dab. Tenker egentlig bare å sette inn denne dingsen i bakkant av spilleren slik at jeg får DAB og bluetooth for avspilling av musikk EDIT: Hva er dette slags spiller? Ligger til salgs på finndel.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2015 Her kommer jeg til unnsetning Den du har er en MFD2, og Dension Pro passer dessverre IKKE sammen med den navigasjonen. Litt usikker på hvorfor den ikke fungerer sammen med MFD2, men har ikke hatt tid til å sjekke skikkelig. Den siste her er en RCD510 (ikke navi). Den finnes med både DAB og med DAB/DAB+. Derfor. Pass på om du kjøper en slik. Du vil ikke ende opp med en av de som kun har DAB. Da blir du særdeles skuffet når du oppdager at du bare får inn 3-4 kanaler digitalt, og det vil bli færre. RNS510 koster en del, og du må uansett ha en løsning for handsfree, streaming etc i tillegg. Dagens tips! RNS315. Denne finner du med DAB+, handsfree, AUX og streaming innebygd. Litt mindre skjerm, men i forhold til pris så er dette et røverkjøp om du vil ha en original spiller. Du får en slik helt ny for 13-15.000,-. Brukt ned under 10.000,- NB! Med nyere originale spillere i bilen vil du kunne oppleve uønsket strømtrekk = tomt batteri etter 2-4 dagers stillstand på bilen. Dette kan løses ved å bytte ut can gatewayen i bilen til en nyere type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2015 Hjertelig takk for oppklaring av hvordan enhet jeg faktisk har. Regner med det er en dyr affære å oppgradere til RNS 510 dab.Tenker egentlig bare å sette inn denne dingsen i bakkant av spilleren slik at jeg får DAB og bluetooth for avspilling av musikk EDIT: Hva er dette slags spiller? Ligger til salgs på finndel.no [ATTACH=CONFIG]223800[/ATTACH] Etter som jeg har sjekket så er dette bare DAB og ikke DAB+ Så hvis du skal ha en sånn med dab + så må du sjekke det. (Versjon b og h i den du sikter til på bildet er med dab +) eller så hadde jeg gått for RNS 315 eller RNS 510 Dab+ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2015 Uorginal "VW-spiller". Kenwood DNX525DAB. Navigasjon, DAB+ og alt. Spesialbygd for nyere VW. Fins den i Norge? Hvor mye koster den? http://www.kenwood-electronics.co.uk/car/oem/vw/DNX525DAB/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2015 Den koster kr.11990,- og bassbrothers har den. http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12510&prodid=3516 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 20, 2015 Eller du kan sende meg en PM og få 10% rabatt på 11990,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 20, 2015 De har den på bilradiospesialisten også. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=1155 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 20, 2015 Hiver meg på her, Hva med 2006 A6 med MMI av stor type, her får en vel ikke ut hovedengeten uten å ta av hele dash panelet Og hva med Eldre A8 med 2 din spiller? Syned det er synd at de stenger ned FM nettet, jeg har ikke lyst til å ha noe tillegs panel eller lignende utstyr i bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 20, 2015 A6 mmi 2g er jo super enkelt. Bare en ekstra boks og antenne su kovler til sjult via canbus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 20, 2015 Ja, jeg fant en del greier ja til A6`n på sida til Sondre. A8`n er det vel værre med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2015 Ja, jeg fant en del greier ja til A6`n på sida til Sondre. A8`n er det vel værre med Hvor gammel er A8'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 21, 2015 Alternativt har du to andre alternativer her: https://www.volkswagenbutikken.no/shop/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10053&categoryId=40507&productId=92791&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=101&langId=101&top_category=17001&parent_category_rn=17001&storeId=10153 https://www.volkswagenbutikken.no/shop/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10053&categoryId=40507&productId=92793&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=101&langId=101&top_category=17001&parent_category_rn=17001&storeId=10153 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2015 (endret) Billigløsning som fungerer: Dashbordpanel og gammeldags DIN-spiller. Det ser ut som VW trenger overgang til gammeldagse ISO-plugger. Men da går det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 23, 2015 NB! Nyere VW, Skoda, Audi osv. med can-bus og Quadlock trenger ikke bare en ISO-overgang, men i denne overgangen må det være et can-bus adapter som i det minste generer tenningsstrøm til den uoriginale spilleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...