Skifte ECU til luftstyring Audi A8

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte å lage en ny tråd om dette istedenfor å rote til en annen sin tråd. Det finnes to forskjellige luftunderstell systemer til A8 D3. En vanlig og en sport. Jeg har sport selv og det er greit det, men ulempen er at den ikke senker bilen noe når man går fra Comfort til Dynamic. Dette gjør den med det vanlige understellet. Så i min jakt på å få bilen lavere så bestemte jeg meg for å prøve å skifte styreenhet slik at jeg kan kjøre i Comfort og når jeg parkerer eller vil kjøre lavt så velger jeg dynamic.

 

idag så fikk jeg endelig byttet styreenhet. Selve jobben med å skifte styreenheten er veldig grei. Den sitter bak hanskerommet så det må demonteres, når det er ute så tar det kun to sek å skifte. Jeg kodet inn denne styreenheten og kjørte grunninnstilling av høyden. Fikk kun justert ned 10mm på styreenheten og siden denne ecuen er satt opp for høyere bil så resulterte det i at bilen ikke er lavere enn før, derimot høyere. Så her må jeg få modifisert senkestagene slik at jeg kan lure styreenheten. Men uten om det så funket det perfekt. Null feilkoder og alt virker som det skal :)

 

Gamle til høyre og nye til venstre

2015-04-13_160931z69hr.jpg

 

Sitter nederst på bildet bak hansekrommet

2015-04-13_161042pdZb.jpg

 

Comfort modus

2015-04-13_1644254AvRq.jpg

 

Dynamic modus

2015-04-13_164237.jpg

 

Nå må jeg bare modde senkestagene slik at Comfort modus blir som dynamic modus er nå :)

 

Denne tråden er bare til info for dere andre som også vurderer dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S der ja:)

jeg regnet med at dette var noe man kunne satse på,så jeg har bestilt ny styreenhet i går jeg:)

fint å få d bekreftet da:)

hvor mye senker den fra comfort til dynamic?

Har du senket den max med vag comen også?

Hvordan er den å kjøre med i den nye styreenheten i de enkelte oppsett forhold til sport stport styreenheten?

Senkestagene er det jo bare å bustere ned par mm,så skulle du få bilen laaaaaav:)

Gleder meg å teste ut dette jeg også.

takk for info:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, regnet med at du tok sjansen :P

 

Senker seg 2cm ca fra comfort til dynamic. Fikk bare senket 10mm med vagcom. prøvde jeg mer selvom det var 2mm så ville den ikke.

 

Er litt mykere å kjøre men det syns jeg bare er bra for den blir endel stivere når man kjører med så lite trykk og med 21"

 

Har justert senkestagene max, men tok de av ikveld og kappet litt på de slik at jeg fikk senket enda mer. Så i Dynamic så har jeg 3cm fra felg til skjerm bak og 5cm foran. prøvde å justere mer foran men da klikket systemet og ville ikke kjøre opp eller ned så måtte justere opp igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng inn bilder når den er max ned da:)

da jeg justerte min kompis sin a8 med vanlig dempere,kunne jeg senke den 2cm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å ga inn i kanal 34 add 7 å gjøre om siffrene der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 cm bak?mener du da 3 cm fra felgkant å til skjerm?:)

høres lavt ut d da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3cm fra felg til skjerm bak ja i dynamic. Bak har jeg fått den som jeg vil men foran må ned litt til da den er 2cm høyere enn bak :)

 

Nei har ikke prøvd det. Kan prøve etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi, kult du fikk testet dette: rock :

Du sier den ble mykere, ganske merkbart eller?

Hvor bestilte du fra og pris? Du også Kim, for har du bestilt fra?

Kanal 34 add 7, har jeg ikke sett. Hva er dette? Kommer høyden opp i mm direkte der og man kan endre uten at bilen krangler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også intr i delenr for ikke-sport styreenhet. Er det noe forskjell på styreenheter for post og pre facelift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4E0907553C

 

Kanal 34 add 7 siffer nr 5 og 6 justerer høyden opp/ned 2 cm ved å endre siffer.

 

kjøpte min styreenhet på ebay for 900.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:-)

Men de 2cm opp/ned er det uavhengig om den aksepterer verdiene på den vanlige måten?

Altså hvis man har justert maks innenfor verdiene den aksepterer vil den da gå ytterligere 2cm ned om belgene har mer å gå på?

Eller er det bare en "enkel" måte å jusse 2cm opp/ned på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en enklere måte å juster på.

har merket at verdiene i add 10 blir forandret etter jeg hadde forandret i add 7.

Har ikke prøvd å nedjustere max i add 10 og samtidlig prøvd å senke i add7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ingenting å justere på addresse 7 :(

 

Her i dynamic. Ser at den er høyere foran

22bdf7cbe67d739ec70b6d2f2d570ded.jpg

 

9a0782cdb366d5a47392badd41177076.jpg

 

09c99a7e97bf992e9f170ffe587b2b4e.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good:)

har du ikke mere å gå på senkestaget fremme?

Nå er jo bilen org litt høyere frem fra før også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mer etter at heg moddet senkestaga men når jeg justerte ned så ville ikke luften reagere foran eller bak lengre så måtte justere opp igjen. Må prøve meg frem. Om jeg evnt klarer å senke den en cm til på styreenheten. Har jo bare senket en cm der så skal være mulig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener d jeg også:)

håper jeg får boxen før helgen,er spent jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sjekket litt mere idag. fikk justert comfort høyden ned en cm men fant ut av grunnen til at jeg ikke får den lavere foran og det er fordi luftfjæringen ikke går lavere :P så nå er det 6cm fra felg til skjermkant i comfort og 5cm i dynamic og det er det laveste luften vil gå, kjipt, men får bli sånn. evnt bytte til uorginal luft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bunner altså? Når jeg hadde min litt lavere enn den er nå så syns jeg også det kjentes ut som den liksom "spratt" litt på bumpstops på en måte av og til, så det kan jo hende det rett og slett var slutt på vandring ;) Burde gå an å modifisere fjørbeina eller noe i værste fall. Syns uansett det var en fet høyde du har nå også :) og den er vel omtrent lav nok til å subbe i gulstripa hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger på bumpstoppene når jeg er i dynamic ja. kjipt å ikke få den lavere, men sånn er det. er begrenset hvor mye man kan senke med orginal luft :P

 

ja, er vell en 2cm ish under bilen i dynamic modus. Så er lav :P hvertfall når bilen er så lang og :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må lage en worklog om bilen :) Du har hatt meget gode resepter før!

 

Burde jo gå an å korte inn demperne i bunn:

FRONT-LEFT-AUDI-A8-D3-4E-AIR-SUSPENSION-

 

Kanskje det er nok å bare bore nye bolthull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at man kan ustere høye i vagcom på comfort og dynamik, eller er det bare at dynamik blir 2 cm lavere enn det du senker iforhold til comfort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle valgene blir lavere Glenn Ove. Juster man ned bilen 2cm blir den 2cm lavere på alle valg, Dynamic, Comfort og Lift.

Har man sport understell er høyden lik på Dynamic og Comfort uansett innstillinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må lage en worklog om bilen :) Du har hatt meget gode resepter før!

 

Burde jo gå an å korte inn demperne i bunn:

FRONT-LEFT-AUDI-A8-D3-4E-AIR-SUSPENSION-

 

Kanskje det er nok å bare bore nye bolthull.

 

Det der går fint an å fikse på ja, jeg har senket to av mine tidligere A8`er uten luft 2cm ekstra på den måten. Kappet av og sveiset på: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.