#26 Skrevet April 17, 2015 Foten på demp er skruvet i selve demperen,jeg tenker kanskje det er mulig å kappe foten og gjenge opp den på nytt. da slipper man at dempern blir svakere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 22, 2015 Har fått montert den nye styreenheten jeg også nå. klarte sef å knekke den ene feste til senkestaget,så ny stag ble bestilt på finn.no over natten pakke. Trodde først at det var noe galt siden den grønne lampen for luftfjæringen lyste på dynamic. Etter en meldig til Jon,ble det bekreftet at den skulle gjøre d. har ikke klart å få bilen så lav i comfort innstillingen. synes personlig at bilen blir litt stubb og spretten i dynamic. skal prøve litt i kveld å justere..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 22, 2015 Skal i morgen til industri maskiner for å høre om modifisering av demperne. tanken er å korte de 3 cm å styrke dempern med en stål hylse utenpå selve demper foten. skulle tro bilen også blir mykere å kjøre med når man har litt mere luft i demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 22, 2015 Kim: Dette er jeg veldig nysgjerrig på. Her må du virkelig holde oss i loopen Er den kompis du kjenner som har tilgang til denne type maskiner eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 22, 2015 Er en mekanisk verksted her som gjør slike jobber:) Tanken er som sagt kunnet få bilen så comf som mulig på comfort modus,samtidlig så lav som oversiden av dekket. så har man mulighet å senke enda 2 cm på dynamic for cruse stuk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 23, 2015 Svarer deg her jeg Kim ref PM: Jeg har som sagt gjort dette på dempere på mine to tidligere A8`er, disse var uten luft men samme opplegg i bunn av demperen. Brukte et industri firma som drev med sveis til offshore, det som var viktig var å få en syrefast (rustfri) sveis så dette ikke kan ruste og knekke opp igjen. Gaffel/klypa nederst ble kappet av, stangen kortet inn antall cm man vil og gaffel sveist på igjen. Jobben som ble gjort var helt strøkent og man kunne ikke se at det var gjort noe. Ble ikke satt på noe hylse, det er jo sveist originalt også. Regner med at kan de jobben sin skal det holde i massevis. Dette er jo nesten en enda mer genial modifikasjon når man har luft siden man da kan gå rimelig langt ned uten at man må stumpe rundt uten luft i systemet og likevel beholde litt komfort. Men er vel ikke samme feste bak, så bare fremme man får gjort dette kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 23, 2015 Takk for svar Øystein. har bestilt time for sveising tirsdag:) skulle tro at jeg slipper å ta av demperne,men bare foten. ser at de selges uten fot,enklere å demontere bare foten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 23, 2015 Kult: rock : Er foten bare skrudd på demperen eller noe da? Er jo enda mer genialt evt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 23, 2015 Ja,mener at de er d:) Ja,da er det blitt mye enklere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 23, 2015 http://m.ebay.com/itm/221751343949?nav=SEARCH ser ut som det er samme som frem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 23, 2015 Det er jo enda sykere: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 23, 2015 Eneste jeg tenker som kan bli litt utfordring er senkestag og sensorene. Siden bilen blir lavere er det ikke sikkert så lett å få dette justert om den faller langt utenfor sine referanse verdier..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 23, 2015 Hmmm,tanken er å jutere bilen opp med vag com,slik at demperne har litt trykk i seg. blir å teste dette i dag muligens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 23, 2015 Sensorene vil jo uansett legge verdi fra sensor til bærearm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 23, 2015 Ikke noe problem det med senkestag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 23, 2015 Er foten på demperne bare skrudd så er det genialt. Kappe litt i foten og skru fast igjen da? [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 23, 2015 Da er det blitt testet:) bilen ble laaaaaaav. Fikk juster normal kjørehøyde nå på comfort, og rånestuk på dynamic. som jeg tenkte,ble bilen mye behagligere å kjøre med mere luft i demperne. skal få tatt bilder i morgen å få fin justert med vag comen. dynamic så er det nå 3 cm fra felg til skjerm frem og 2 på bakre skjerm:) veldig fornøyd med resultatet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 24, 2015 Ohoi: smil : Fikk du kappet og sveiset alle fire i går altså? Legger du inn liten beskrivelse på hvordan du gikk frem: rolleyes Endret du lengden på senkestag? Kult: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 24, 2015 Kappet bare de fremre demperne. justerte stagene halv cm. bak tok jeg av låse muttra på staget,så den senket seg yterllige 1,5 çm. startet kl 18.00 var færdi kl 22:) fant ut at det var fortere å ta ut demperne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 24, 2015 Comfort og dynamic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 24, 2015 Nice: rock : Er det luft igjen fremme på dynamic enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet April 24, 2015 Ja,nå er det like mye luft i dynamic som jeg hadde på comfort tidligere. jeg kan yterlig senke bilen mere,men da tar den i skjermkant når jeg svinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet April 24, 2015 Kappet og sveiset du demperne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet April 24, 2015 Ja kappet de og skråpussset stålet og sveiset de ble som orginalt med et strøk maling:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet April 24, 2015 https://www.tuningworld.com.au/gallery/tag/audi/page/4/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...