#1 Skrevet April 13, 2015 Vurderer Touareg. Ca 06 mod, 174 hk tdi, luft automat. Hva må man se opp for? Er dette bruktbiler fra helvete eller solide og gode biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2015 Lurer på det samme, er det ingen som har erfaringer med touareg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2015 Burde man gå for r5 eller v6 tdi. Hvor mye har faceliften i 2007 å si, verdt pengene opp til en sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2015 En vanlig faktor blir jo mer utstyr jo flere feilkilder. Luftfjæring osv har en del kostbare slitedeler som man må regne med å bytte. R5 sliter en del med sprekk i manifold. Kjenner ikke forskjellene på faceliften til å si noe om prishoppet, men ettersom den nye generasjonen bla var vesentlig lettere og lavere utslipp så vil den gjøre at prisfallet på disse nok er større enn pre-facelift modellene har hatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2015 Jeg har hatt min i ett års tid nå. Angrer ikke ett sekund på kjøpet. R5 motoren lager noe mere lyd enn v6, men bilen er så godt støydempet, et innvendig legger du ikke merke til dette. Ikke tenk på å kjøpe uten luft fjæring, det er ett must. Som Finn Kritian sier, skal r5 motoren ha en svakhet på eksos manifold, så jeg kjøpte i støpejern fra Darkside developments. Denne ligger nå trygt og godt på hylla, i tilfelle den orginale skulle sprekke. http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/vw-touareg-2-5-tdi-5-cylinder-cast-manifold.html En ting som er ekstremt viktig å være obs på, er oljetype på motoren. Denne skal ha 506.01 og absolutt ikke noe annet. (Du kan ikke bruke 507, selv om Møller påsto dette i begynnelsen) Prøv gjerne å finne ut hvilken olje som har blitt brukt tidligere. Ved feil oljetype, risikerer du at kammen er slitt, og du mangler kraft. Auto justering av lykter er visstnok en svakhet, uten at jeg selv har opplevd dette. Sjekk også vannkassa i disse tider. Jeg rensket ut av mine dreneringshull når jeg kjøpte bilen (klok av skade på andre vag produkter jeg har hatt), og det var en del grums som delvis tettet dreneringer. Ved prøvekjøring, kjør oppover en bakke, og gi full gass. Noen går da i nødmodus pga vnt henger litt. Det kommer ikke opp noe lys, men motoren vil ikke over 3000rpm. Koster noen kroner å fikse dette. Ellers er det en herlig bil å kjøre/eie. Går like godt på svingete vestlandsveier, som på autobanen. Svelger unna humpete grusveier, som ungenne spiser smågodt. Jeg er ikke i tvil, hadde glatt kjøpt samme bil en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2015 Tror Rune fikk opp mye av det vesentlige. Men selv syns jeg R5 blir litt svak. Den går helt greit, men V6 er vesentlig sterkere og etter min mening en mere riktig motor til denne tunge bilen. Det er synd at det er så få motor valg til treg, har prøvd alle foruten V8 bensin. Og syns absolutt at 3,0 tdi er den beste. V10'n er gøy, men har et greit forbruk. Noe svake punkter også på denne motoren. Om det er lekkasje på lufta, så siger den gjærne ned over natta om det er en liten lekk. Ofte er det en tettnings ring, ala o-ring som ligger i topp av demper/belg. Dele kost er lav, men endel timer demontering/montering. Fikk gjort dette på begge fremme til 6000,- i Danmark. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2015 Hvis man ikke har behovet for plassen, men likevell vil ha en høy bil er Touareg en fin bil :-) Men ikke forvent all verden med plass fordi den går under kategorien "SUV". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2015 Takk så mye for svar. Versjonen jeg leter etter blir da en facelift v6 tdi. De ser det ikke ut som om det er så mange av... Forhåpentligvis fordi det er skikkelige biler som ingen vil selge [emoji3] Hva menes med "ikke allverden med plass" forresten? Jeg har en b7 a4 avant i dag, i denne er barnestol og barnevogn forferdelig trangt... Touareg klarer vel greit en barnevogn "rett inn" i bagasjen? Hva med bakovervendt Barnesete i baksete? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2015 Hvordan er en q7 til sammenligning? 2006-2008 modell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2015 Har hatt min i 4 år nå og kun hatt eksosmanifold, klimakompresser og en oljekjøler som feil. Enda ikke skiftet en eneste foring eller stag på bilen etter 110000km og det er imponerende! Har kjørt campingvogn på 2500kg om somrene og vært 2 ganger til Kroatia. Anbefales på det varmeste! Har lest mye forskjellig på nettet, men tydelig ikke nok biler til at en kan si hva som er "vanlige feil" på disse vil eg påstå. Chippet min med OCT når eg kjøpte den, så gassrespons og bunndrag er utrolig bra. Yter nå ca 202hk og 460Nm som holder i massevis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2015 Men anbefalte nettopp min nabo å kjøpe, så han kom hjem med en helt lik som min i forrige uke. Men den har ett problem med bakakslingen. En voldsom "tikking" når en har kjørt litt i motbakke, og gjerne en litt bratt en. Blir enda mer om en svinger litt i tillegg. Finner ikke helt ut hva dette kan være.... Noen andre med erfaring? Høres nesten ut som pinjong har mistet festet i solhjulet slik at denne faller ned og subber, om en skjønner...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2015 Jeg har handlet Touareg 2006 R5 med luftfjæring. Helt super bil, men når det gjelder plass er den faktisk lik en Golf stv. Utrolig hva høyden kan lyge på seg av størrelse. Hadde masse tull med det elektriske, varsel på luftfjæring, merkelige lyder fra navi og feilkoder her og der. Byttet batteri og alt ble i orden. Manifold mptte sveises, luftfjærene fremme sa pang. Heldigvis alt på samme tid så når reperasjonen var ferdig ble bilen helt super. Når man vurderer denne opp mot andre så må man ikke glemme at dette er en fullblods offroader med lavgir og sperrer (og luftfjæring). Q7 har ikke det, ei heller X5. Det blir da ikke noe vits i å sammenlikne mot disse siden offroadegenskapene er en viktig grunn til at Touareg er den gode invisteringen det er. Den gir muligheter for å trekke tung tilhenger bratt, eller snirkle seg frem uten å få varmgang i automatkassa. Sykt bra bil som jeg håper å eie lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...