A6 Allroad (c5) tiptronic, hva er egentlig probleme og hva kan fikses?

Anbefalte innlegg

hei.

Ser på ny bil for tiden og a6 allroad med manuell er jo sjelden vare, samtidig som automat frister litt.

Det jeg lurer på er hva som faktisk er de store problemene med tiptronicen?

Flere av de som selges nå står notert med forsterka kasse, men hva som faktisk er gjort med de varierer, en var ny fra møller, en var uviss og den siste jeg sjekka sier at de har Forsterket ventilsentral og revers-drum.

Problemet mitt er at jeg etter litt søking finner mest info om at folk sliter med torqueconverteren.

Noe som har innsikt i dette som kunne være så hyggelig å forklare i korte trekk?

Takk

Nichlas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen?

Automat frister mer for hver eneste dag jeg står i kø på vei til jobb...

Noen som eventuelt vet hva ei ny kasse koster?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp automat.

Når man ikke klarer å finne en konkret feil ved kassen, etter å ha søkt internet, er det mye som tyder på at det ikke er noen feil.

Det dårlige ryktet skyldes trolig brukerfeil, dvs manglende service ("Seald for life") og missbruk av kassen.

Regelmessig olje og filter skift, er helt nødvendig også for kassen, ikke bare motoren.

Hvis det finnes en konkret feil, så kan man alltids fikse dette. Det finnes alltid en løsning, fokuser på lønsninger (ikke problemer) ;)

Jeg har vært skeptisk til automat i over 20år, men etter å ha eid en "problem" tiptronic i 4år, er jeg overbevist. Kun automat fra nå av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.