#1 Skrevet April 15, 2015 (endret) Audi A6 2.7 2009 (ikke allroad) Da jeg starter bilen og kjører i 2-3 minutter så får jeg opp den "gule lampa" (luftfjæring) og da den kommer opp så får jeg ikke byttet mellom lift, comfort eller dynamic... Hvis jeg stopper bilen så får jeg "tilgang" igjen og lampa blir borte.. men lampa kommer igjen etter 2-3 minutter med kjøring Snakket med forrige eier av bilen og det er ikke byttet luftputer i hans eie, og nå har bilen gått 154.000 Kjøpte nye felger i går, så senket den med VAGCOM ca 1 cm rundt hele. måtte også justere litt forskjellig på høyre,venstre,forand/bak.. men det skal vel ikke ha noen betydning? For å få lik avstand mellom bue og skjerm så måtte den justeres 2mm lavere på venstre side forand (i forhold til høyre side) for å få lik avstand mellom bue og skjerm så måtte den justeres 4mm høyere på venstre side BAK (i forhold til venstre side) får ikke lest av feilkode før i kveld (hvis det er noen) Spørsmål: Vil "MIN" Senking ha noe betydning for feilen ?? Er det lekkasje på belgene eller er det føler/brakett? Noen som vet hva feilen kan være ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2015 Dersom du trenger overhalingssett til kompressor, så har jeg det! Bør få sjekket feilkoder. Det kan være mye rart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2015 Når du kalibrerer høyden i vag com må bilen stå på ett plant underlag! Du skal ikke justere den slik at høyden mellom bue og skjerm blir lik, bilen står i vater av seg selv. Når du starter sekvensen retter den seg helt opp før du begynner, dersom ikke underlaget er 100% rett vil du få forskjellige mål mellom bue og dekk. Dersom du skal senke legger du til hvor mye du vil senke på den verdien du faktisk måler. Si det er 388mm fremme venstre og 386 fremme høyre så vil de nye verdiene bli henholdsvis 408 fremme venstre og 406 fremme høyre for og senke bilen 2 cm fremme. Bilen er plan, underlaget er ujevnt Men ja. Feilkoder må du lese ut for og vite hva det eksakt kan være. Byttet belger bak på min i går. Den sank ned på felgen iløpet av natta før eg bytta. Allroad gått 158.000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2015 Okei, Har funnet ut at det har skjedd noe feil i "programmeringa"... har det noen betydning om det sitter persjoner i bilen under programmering? hvor nøye er det at underlaget må være jevnt? det problemet jeg hadde var at bilen i hovedsak var 4 mm lavere på den ene sia.. gjør det da noe om jeg legger til 4 mm på den sia? ( dette er venstre bak ) - - - Updated - - - oki kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2015 Skal være helt jevnt. Ingen inne i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2015 Bilen skal stå i park eller nøytral uten håndbrekk, bilen skal være igang. Dører skal være lukket. Som Kjetil sier så skal bilen stå jevnt uten personer eller last inni. Når du starter kalibrering og velger første blokk så starter bilen en sekvens der den kjører gjennom 2 forskjellige nivåer. Etter dette skal du legge inn faktiske mål fra bue til senter nav på hver av blokkene. Husk og trykk test og save før du velger neste. Når du har gjort dette med alle 4 så velger du blokk 5. Endrer verdien til 1 og test/save. Da skal bilen være helt jevn. Om du fysisk ser at bilen er skeiv etter dette er gjort så er det noe annet som er galt. Det vil alltid være litt forskjell i høyden fra dekk til dekk når du måler da underlaget sjeldent er 100% vanntett. Skal du senke så ville eg gjentatt sekvensen etter at du har kalibert rett første gang. Da ligger til du til de mm du vil senke til det tallet du faktisk måler og skriver inn dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2015 Okei... Lampa ble borte nå da jeg gjorde dette på jevnt underlag!) Men kan jeg senke den 1 cm mer bak en forand ? Det blir ikke problemer av det ?? Det er bare høyre/venstre jeg må ha verdier så bilen er i vater? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2015 Du kan senke mer foran enn bak ja :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 20, 2015 Når du kalibrerer høyden i vag com må bilen stå på ett plant underlag! Du skal ikke justere den slik at høyden mellom bue og skjerm blir lik, bilen står i vater av seg selv. Når du starter sekvensen retter den seg helt opp før du begynner, dersom ikke underlaget er 100% rett vil du få forskjellige mål mellom bue og dekk. Dersom du skal senke legger du til hvor mye du vil senke på den verdien du faktisk måler. Si det er 388mm fremme venstre og 386 fremme høyre så vil de nye verdiene bli henholdsvis 408 fremme venstre og 406 fremme høyre for og senke bilen 2 cm fremme. Bilen er plan, underlaget er ujevnt Men ja. Feilkoder må du lese ut for og vite hva det eksakt kan være. Byttet belger bak på min i går. Den sank ned på felgen iløpet av natta før eg bytta. Allroad gått 158.000 km. Hei. Ble du kvitt problemet med at den sank bak over natta ved å skifte belger? Testa du på noen måte for å finne ut at det var de som var gåen? Har samme problemet på min gått 130', men den synker ikke når den stå heist i "allroad". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2015 Hei ja. Ja ble kvitt problemet med engang :-) var vel litt som din at jo høyere jo lengre tid gikk det før lufta gikk ut. På topp var det trykk nok til at den holdt seg oppe. Er vel ikke noe god måte og sjekke det på, har lest om folk som prøver seg med såpevann osv for og finne den, men det er ikke så lett tenker eg. En god indikasjon på at det er belgene er og se om den synker skjevt. Altså at den ene sida blir lavere før den andre kommer etter det gjorde det hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2015 Hei ja. Ja ble kvitt problemet med engang :-) var vel litt som din at jo høyere jo lengre tid gikk det før lufta gikk ut. På topp var det trykk nok til at den holdt seg oppe. Er vel ikke noe god måte og sjekke det på, har lest om folk som prøver seg med såpevann osv for og finne den, men det er ikke så lett tenker eg.En god indikasjon på at det er belgene er og se om den synker skjevt. Altså at den ene sida blir lavere før den andre kommer etter det gjorde det hos meg. Takk for svar. Kan ikke se at det er forskjell fra ene til andre siden, synes de synker jevnt. Kjøpte du belger orginalt eller fra utlandet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2015 Ok. Da kan det gjerne være ventilblokka som har tatt kveld også. Hvem vet. Eg søkte lenge og vel før eg kom frem til at eg handla fra disse: http://aerosus.com/ Mange gode erfaringer med de, tysk kvalitet med 2 års garanti. Veldig grei levering og så identiske ut med de originale. Funker gull på min :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 24, 2015 Ok. Da kan det gjerne være ventilblokka som har tatt kveld også. Hvem vet.Eg søkte lenge og vel før eg kom frem til at eg handla fra disse: http://aerosus.com/ Mange gode erfaringer med de, tysk kvalitet med 2 års garanti. Veldig grei levering og så identiske ut med de originale. Funker gull på min :-) Takk skal du ha for god info, da er belger bestilt. Alle piler peker mot det som problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 2, 2015 har du solgt overhalings settet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...