[ELEKTRISK] Tilhenger baklykter bytte fra vanlig til LED

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har ødelagt et baklykt på svigerfar sin henger. Glaset koster mer enn det smaker og jeg tenkte å bytte til LED med en gang. Men jeg er litt usikker angående blinklys etc. Må jeg tenke på noe her eller bare å bytte ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare å bytte når jeg gorde det samme, men fikk feilkode i bilen når henger var tilkoblet pg for liten motstand i led. Men kommer an på hvilken bil du har og om de bilen har trailer module.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell han kjører en helt ny fancy BMW. Derfor jeg er bekymret. Vil jo ikke at det blir dårligere enn det var før. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan du enkelt sjekke ved å ta ut en pære, når hengeren er tilkoblet bilen.

Tror heller at baklys/bremselysene blir et problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, at de kanskje blinker hele tiden? Det du tenker på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baklys / Bremselys har ofte pære sjekk (strømtrekk sjekk). Denne vil kunne feile ved å montere LED, og i værste fall føre til at lysene ikke lyser.

- Jeg kjenner ikke BMW'n godt nok til å kunne svare konkret. Det beste er alltid å kontrollere dette på bilen (med henger tilkoblet bilen).

Blinklys pleier å virke, men igjen kjenner ikke bilen godt nok.

Det er uansett mulig å trikse dette til, enten ved reprogrammering av BMWn (alla VAG-COM) eller legge inn belastnings-motstander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket pris på glass til lykta flere plasser. Ofte er jo det enkleste å sette på originalt nytt glass og ha lyktene sånn de er då vet du vertfall at det ikke blir noe trøbbel med verken lykter eller svigerfar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka her i byen. Vett ikke ellers hvor man kan sjekke. Har ikke peiling på det.

Glass koster like mye som nye LED for begge sider + 2x skiltlys... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må huske og tenke arbeid og ikke bare pris ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bmw 06mod reagerer den på alle pærer på hengeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kos å bytte de. Svigerfar blir sikkert veldig glad for nye ordentlige LED lykter. :)

Takk Kjell, jeg bestiller bare og prøver, så kan jeg jo fortsatt kvitte meg med de igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.