Flytte på bil uten drivaksler/drivledd

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et "bart karosseri" (mk2 golf) som skal flyttes litt på. Har lest i Bentley'en at man ikke skal rulle en bil som ikke har i drivknute gjennom hjullageret foran. Det er jo ikke noe værre enn at jeg kan stappe en brukt drivaksel inn der, men jeg lurte på - er det noen logisk grunn? De hevder det er for å beskytte lageret.. Men jeg kan ikke helt skjønne den? Er det for at man ikke skal få "drit" inni lageret bare? Noen som har noen tanker/innspill? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ellers kan hjullageret gå istykker... siden da er det vel bare selve lageret 2 halvedeler og noen kuler som holder vekta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis inner-lagerbanen sitter for løst på hub'en så kan lageret falle fra hverandre, dette vil gjøre at du ødelegger simringene på lageret.

Kjenner ikke den bilens lager i detalj, men til sammenligning så sitter hub'en med litt presspasning inn i begge inner-lagerbanene som gjør at det i hvertfall med de gamle lagrene fint går å flytte bilen litt på gårdsplassen. Hvordan dette vil fungere med nye lagre har jeg ikke sjekket, men antar at det også går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mk2 på lokalet har helt herpa lager etter mindre enn 100m flyttkng

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 meter på 7 år :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai, tusen takk alle sammen! Da kjører jeg det trygt og hiver på noen drivknuter/aksler. Kjipt å ødelegge de nye SKF lagrene før bilen er på veien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fant noen gamle drivledd og monterte på 2eren min sånn at eg kan flytte den rundt greit å slippe å ha en hel drivaksling på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.