#1 Skrevet April 16, 2015 Hei, Har et "bart karosseri" (mk2 golf) som skal flyttes litt på. Har lest i Bentley'en at man ikke skal rulle en bil som ikke har i drivknute gjennom hjullageret foran. Det er jo ikke noe værre enn at jeg kan stappe en brukt drivaksel inn der, men jeg lurte på - er det noen logisk grunn? De hevder det er for å beskytte lageret.. Men jeg kan ikke helt skjønne den? Er det for at man ikke skal få "drit" inni lageret bare? Noen som har noen tanker/innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2015 ellers kan hjullageret gå istykker... siden da er det vel bare selve lageret 2 halvedeler og noen kuler som holder vekta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2015 Hvis inner-lagerbanen sitter for løst på hub'en så kan lageret falle fra hverandre, dette vil gjøre at du ødelegger simringene på lageret. Kjenner ikke den bilens lager i detalj, men til sammenligning så sitter hub'en med litt presspasning inn i begge inner-lagerbanene som gjør at det i hvertfall med de gamle lagrene fint går å flytte bilen litt på gårdsplassen. Hvordan dette vil fungere med nye lagre har jeg ikke sjekket, men antar at det også går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2015 Mk2 på lokalet har helt herpa lager etter mindre enn 100m flyttkng 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2015 100 meter på 7 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2015 Okai, tusen takk alle sammen! Da kjører jeg det trygt og hiver på noen drivknuter/aksler. Kjipt å ødelegge de nye SKF lagrene før bilen er på veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2015 Eg fant noen gamle drivledd og monterte på 2eren min sånn at eg kan flytte den rundt greit å slippe å ha en hel drivaksling på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...