Programmere ny nøkkel Audi a4 b5

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Audi A4 b5 2000 mod for noen uker siden. Den har sentrallås, og har en slik nøkkel.

nøkkel.jpg

Fikk med en nøkkel bare som er så og si defekt, den flip greia er ødelagt så den står ute hele tia + at selve nøkkelen er limt fast bare..

Var på Møller å spurte hva en ny nøkkel kom til å koste, og det kom på 3500,- inkl programmering. Han sa også at det ikke lå inne i systemet demmes at det var trådløs sentrallås.

Syns dette er litt i drøyeste laget, så jeg lurte på om noen har noen erfaring om å bestille nøkkel på ebay å programmere selv? :) fant den nøkkelen på bilde da jeg søkte på delenr, med samme MHZ (ikke at jeg vet hva det har å si)

fant også denne "nøkkelprogrammereren". link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MHZ = megahertz værtfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaring med dette. Kjøpte komplett nøkkel på ebay. Var innom en butikk som sliper nøkkler. Ikke alle som kan ta jobben, da denne krever rett maskin (fres). Betalte 200 for jobben. Var vel rundt 500-lapp for nøkkel. Jeg valgte å kjøpe en vag-tacho kabel da denne kan lese ut pin-koden til startsperra. En trenger den koden for å kunne programere nøkkelen. Når en har den koden kan en velge om en vil programere med vag-tacho kabelen eller en vcds kabel.

Hva en vag-tacho kabel koster i dag vet jeg ikke, søk på ebay?

Så er 2 ting som kan være stress. 1) finne en låsesmed som kan ta jobben og 2) pin koden til startsperra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaring med dette. Kjøpte komplett nøkkel på ebay. Var innom en butikk som sliper nøkkler. Ikke alle som kan ta jobben, da denne krever rett maskin (fres). Betalte 200 for jobben. Var vel rundt 500-lapp for nøkkel. Jeg valgte å kjøpe en vag-tacho kabel da denne kan lese ut pin-koden til startsperra. En trenger den koden for å kunne programere nøkkelen. Når en har den koden kan en velge om en vil programere med vag-tacho kabelen eller en vcds kabel.

Hva en vag-tacho kabel koster i dag vet jeg ikke, søk på ebay?

Så er 2 ting som kan være stress. 1) finne en låsesmed som kan ta jobben og 2) pin koden til startsperra.

Okei :) Da får jeg ta å sjekke opp med låsesmeder herover om de har en slikken fres.

Vagtacho kabel er bestilt nå, så får bare smøre med tålmodighet å vente.. bestilte en nøkkel også :)

Takk for raskt svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du sjekket at nøkkelen har samme delenummer? Det finnes noen forskjellige versjoner, alle vil ikke nødvendigvis fungere til din trådløse sentrallås (med forbehold om at det er likt som det var med min c4 a6).

Det jeg endte opp med å gjøre, var bare å åpne gamle nøkkelen, ta ut den rfid(?) brikken til startsperren, sette den i nye nøkkelen, og vips, ingen behov for programmering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har en nøkkel fra før, så kan du kjøpe nøkkel uten innmat på ebay, og flytte over startsperre og kretskortet ;) så kan du bare få noen til å slipe opp nøkkelen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du sjekket at nøkkelen har samme delenummer? Det finnes noen forskjellige versjoner, alle vil ikke nødvendigvis fungere til din trådløse sentrallås (med forbehold om at det er likt som det var med min c4 a6).

Det jeg endte opp med å gjøre, var bare å åpne gamle nøkkelen, ta ut den rfid(?) brikken til startsperren, sette den i nye nøkkelen, og vips, ingen behov for programmering :)

Åpna nøkkelen og søkte på delenr, så skal være riktig nøkkel jeg bestilte :)

Den trådløse sentrallåsen funker ikke nå, så må få programmert den og.. Funker kun å låse opp fra passasjerdøra.. Noen som vet hva som kan være feil der? Når jeg setter nøkkel i sjåførdøra, går det ikke ann å vri. Verken høyre eller venstre :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har en nøkkel fra før, så kan du kjøpe nøkkel uten innmat på ebay, og flytte over startsperre og kretskortet ;) så kan du bare få noen til å slipe opp nøkkelen :)

Ja, har bestilt ett "tomt" skall og, som jeg har tenkt å gjøre slik du sier :) greit å ha to nøkkler som fungerer : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde ista å programmere nøkkel med vag tacho 5.0, uten hell desverre. Jeg fulgte guide på nett, men det endte opp med at ingen av nøkklene funker..

når jeg har hatt på tenninga en stund, begynner "glødelampa" å blinke. vet noen hva dette betyr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) Da får jeg ta å sjekke opp med låsesmeder herover om de har en slikken fres.

Vagtacho kabel er bestilt nå, så får bare smøre med tålmodighet å vente.. bestilte en nøkkel også :)

Takk for raskt svar :)

Jeg kjøpte komplett nøkler på ebay fra UK. Så lenge du har nøkkel av typen på bildene over, så kan du bare ta bilde av bladet å sende så sliper de nøkklene for deg! :) Kan sjekke opp om han jeg bestilte av enda driver på(hvis du ønsker), kjempe service samt at nøkklene var ferdig slipte når jeg fikk dem. Bare å programmere opp å bruke i vei ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte komplett nøkler på ebay fra UK. Så lenge du har nøkkel av typen på bildene over, så kan du bare ta bilde av bladet å sende så sliper de nøkklene for deg! :) Kan sjekke opp om han jeg bestilte av enda driver på(hvis du ønsker), kjempe service samt at nøkklene var ferdig slipte når jeg fikk dem. Bare å programmere opp å bruke i vei ! :)

var hos en låsesmed ista å fikk den slipt opp :)

det jeg sliter med er å få programmert nøkkelen.. hadde jo en original nøkkel som funka, gikk inn å fikk lest av koden. og prøvde å programmere ny nøkkel, noe som ikke gikk. etter dette ga original nøkkelen seg å fungere å, så nå har jeg to nøkkler som ikke fungerer og en bil som ikke starter pga startsperre : ja : la merke til at startsperre symbolet lyste en liten stund før, men den har nå gitt seg helt med å lyse.. og når jeg har på tenninga i en stund så begynner glødelampa å blinke, er det den som sier ifra at jeg har feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var hos en låsesmed ista å fikk den slipt opp :)

det jeg sliter med er å få programmert nøkkelen.. hadde jo en original nøkkel som funka, gikk inn å fikk lest av koden. og prøvde å programmere ny nøkkel, noe som ikke gikk. etter dette ga original nøkkelen seg å fungere å, så nå har jeg to nøkkler som ikke fungerer og en bil som ikke starter pga startsperre : ja : la merke til at startsperre symbolet lyste en liten stund før, men den har nå gitt seg helt med å lyse.. og når jeg har på tenninga i en stund så begynner glødelampa å blinke, er det den som sier ifra at jeg har feilkoder?

Nei det tror jeg ikke. Hvordan kabel bruker du ? Når jeg kodet (med kabel fra ross-tech) så ble jeg veiledet inne i VCDS step for step. Hadde i alle fall ingen problem med kodingen. Kodet to nye nøkkler + den gamle!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke. Hvordan kabel bruker du ? Når jeg kodet (med kabel fra ross-tech) så ble jeg veiledet inne i VCDS step for step. Hadde i alle fall ingen problem med kodingen. Kodet to nye nøkkler + den gamle!

Prøvde å bruke Vag-Tacho 5.0, men får låne VCDS til lørdag. bare kjedelig å ikke få brukt bilen før da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk bare på å notere opp koden (4 siffer), den er god å ha! Viktig å gjøre alt 100% rett, hvis ikke feiler kodingen. Jeg tullet litt en gang også, men fikk det til etterhvert. Vet ikke om det er nødvendig, men du kan slette alle eksisterende nøkkler, deretter kode inn "nye".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk bare på å notere opp koden (4 siffer), den er god å ha! Viktig å gjøre alt 100% rett, hvis ikke feiler kodingen. Jeg tullet litt en gang også, men fikk det til etterhvert. Vet ikke om det er nødvendig, men du kan slette alle eksisterende nøkkler, deretter kode inn "nye".

Koden er notert ned ja :) får bare se om jeg finner en fin guide på nett som viser hvordan man gjør i VCDS, for jeg har ikke vært borti noe slikt før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å bruke Vag-Tacho 5.0, men får låne VCDS til lørdag. bare kjedelig å ikke få brukt bilen før da.. :)

Ok:) Har ingen erfaringer med den kabelen. Gikk i alle fall smertefritt i VCDS. Jeg slettet alle nøkklene for så å programmere dem opp igjen. Ble noe tull i rekkefølgen, så var enklest å slette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.