Hvordan ta 4 hjulskontroll på audi a8 4e og andre audi med luft fjæring?

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette. Tenkte å ta i dyamic modus, men er det bare å løsne og justere uten å heve bilen under forsøket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på da jeg også lurer litt på dette:-)

Men regner med man må ta hjul stilling i den høyden man kjører, slik som med et vanlig senkesett.

Men er jo som regel problem å få det 100% når det er lavt da man får for lite å justere på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette på min 2 ganger.

justeringen skjer på comfort stilling.

så på en gang da de justerte,er merkbar forskjell på camber når man setter den i dynamic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er også et eget program på diagnose utstyret man egentlig skal bruke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper lite om man tar det i comfort modus når jeg skal kjøre i dynamik da. Får man ikke tatt det i dynamik på vanlig verksted med vanlig 4 hjulskontroll? Jeg har ikke sportfjæring så er ulik høyde i comfort og dynamik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dynamic skal hjulvinkel å camber være anderledes en comfort og lift.

dette er for å forbedre kjøreegenskapene ved aktiv kjøring.

kjører man i dynamic veldig mye,så sliter man dekkene mye på innsiden.

selvsagt så kan man få justert spissingen på comfort,men mister da kanskje den lille ekstra ved sportslig kjøring.

Da har jeg heller kjøpt senkestag,slik at du har den høyden du vil med comfort Glenn:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener, Jeg vil ha grønne tall på 4 hjulskontrollen i dynamik modus, er det ikke bare å justere alt riktig, så godt det lar seg gjøre.? Skal bare kjøre i dynamik. Om man senker nok i comfort modus så vil du jo slite med å få riktig camber foran uansett.?

Men kom på en ting, når den står i dynamik så senker vel bilen seg enda mer over en viss hastighet?

Er det slik at camber blir endret i programmet slik at støtdemper endrer seg i forhold til comfort og dynamik, eller er det bare sånn som på andre biler med vanlige dempere og fjærer at det endres pga høyde endring?

Bestilte nå uansett senkestag så Kim får viljen sin... hehehehehe :) (blir ikke lav nok med bare 2cm vagcom senk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.