Anbefalte innlegg

Er fri for ABS på bilen. Dette ble selvsagt anmerket med en 2'er på kontrollen.

ABS varsellampa lyser, og ABS'n er ute av funksjon.

Er en 1989 44Q.

Hvilke årsaker er mest vanlig her ??

-Sjekke sensorringene

-sjekke sensorer

-sjekke ABS bryter inni kupe'n

-sjekke ABS enheten

For å sjekke sensorene for ledingsbrudd, deler jeg da bare ledningen for så å måle opp til ABS-enheten ?? Dette skal ohmes ?? Hvor mye stiller jeg inn på multimeter, og hva skal dette vise under måling ??

Hvordan sjekker jeg selve sensor ?? Må den demonteres fra sete ??

Kan selve ABS bryteren (av og på bryteren) være synderen ?? hvordan måler jeg denne ??

Er det noe jeg kan måle på selve ABS enheten ??

Huff, dette er noe jeg har gruet meg til. Hater alt som har med bilelektronikk å gjøre....: hjelp :

Hva ville dere ha begynnt med for å finne feilen ?? Kan det være noe så simpelt som en sikring ?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dokke kom igjen med no forslag. E på verksted nu å holde på med bilen.

Trenger hjelp. ......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et eller annet sted i arkivene så står det om hvordan du måler hjulsensorene med måleapparat for å finne ut om de fungerer eller ikke. Jeg ville først og fremst gjettet at det var her feilen lå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, klarer ikke å finne noe.

Noen som vet kor dette ligg i arkivene ??

Prøvde å måle bare ledningene fra sensorne, satt multimeter på 20K ohm, og da viste den 2,59 på begge sidene framme. Vil det da si at jeg ikke har kabelbrudd ??!!

Bak fikk jeg ikke målt de, for der kunne jeg ikke dele kabelen, ser ut for at de går rett fram til ABS sentralen !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke ohme de, du skal måle vekselstrøm mens du snurrer på hjulet.

Edit: Du kan også ohme dem, ser i arkivene at de skal ligge mellom 900 og 1200 ohm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.