#1 Skrevet April 18, 2015 Hei I en uke så har det bilen begynt å hoppe opp til 1000 rpm og ned til 600-400 til den motorn kveler seg i kald start. Må helpe motor med å gasse på for å holde turtallet til bilen blir litt varm. Når bilen er varm og jeg stopper opp på et lyskryss så er den stabil 5-10sec etter det begynner turtallet å hoppe sakte opp og ned til ganske mye, men motor'n kveles ikke da. Har sett etter luft lekkasje , Byttet luftfilter Tatt diagnose med vcds, Fant ingenting noe tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2015 Lambda eller falskluft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2015 Da skal jeg bytte lambda på tirsdag Og se om det hjelper. Falsk luft? Hvor/hvordan skal jeg begynne å se etter det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2015 Sjekk heller i vcds engine block 32 hva lambdaverdiene sier. Er de over +10% har du vakuumlekkasje, er de mindre enn -10% er blandingen rik. Da har du i hvertfall noe å gå etter. Lambdasensorer er vanligvis langt ned på lista over mistenkte når du har ujevn tomgang. http://www.ericthecarguy.com/faq/solving-automotive-idle-problems 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2015 Hei. Jeg kommer ikke inn på engine med vcds, får opp error, kan være pga jeg har hiddensprut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...