Audi 80 cab problemer med innsprøytning

Anbefalte innlegg

Audi 80 cab 1993 motorkode NG

Problem:

-Bilen fusket/gikk dårlig på tomgang/rolig kjøring. Virket som den gikk på 4 sylindere. Ble straks bedre ved gasspådrag, virket som den gikk over på 5. Mye kluss med den innerste sylinderen.(sylinder nr.1???)

-Var en mekaniker som justerte CO og noe andre ting, uten at det hjalp noe særlig.

-Hele jetronic delen ble byttet fra delebil, i håp om at det skulle bli bedere.

-Nå har vi testet dysene, men det kommer ikke bensin ut av den innerste sylinderen. Prøvd med andre dyser, slanger og koblet bort alt, men kommer ikke bensin opp fra det alu. lokket med seks utganger.

Noen som har en formening om hva som er galt? Styrer ECU hvor og når det skal komme bensin? Får altså ikke noe ut av den innerste! Ledningsbrudd?

Takker for alle mulige innspill!

PS: forrige eier byttet ecu uten at det hjalp.

mms_img-10011987841.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelingsblokken er ren paralell kobling mellom alle dysene, så den er nok tett på innsiden. Test å koble av tur og retur bensinslangene , løft opp flappen på innsiden og blås ned trykkluft. Det er en relativt banal funksjonalitet den har så ECU styrer kun trykket til dysene i fellesskap ikke opning av den individuelle dysen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en mengdefordeler fra en NG liggende, om du skulle trenge den. Antar at den fungerer, den gjorde naturligvis det når den ble tatt ut av bil, har ligget på hylla endel år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal se om vi får løsna med luft.

Har også fått tips om at bensinpumpa kan være på tur? At den gir lite trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dine symptomer kan relateres til bensinpumpen, men K- og KE-Jetronic krever et høyt arbeidstrykk, rundt 6 bar. Mendgefordeleren vil nok ikke fungere som den skal med lavt trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliten pumpe gir tull på alle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bensinpumpe hvis du skulle trenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt.

Jeg pratet med bilens eier i dag, og solgte han mengdefordeleren. Under praten kom vi frem til at dette er den samme bilen som jeg eide i 2000-2002 : smil :

Her er et bilde fra den gangen :)

DCP_0011-vi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.