Audi 80 cab. 1992 modell. Utløser til cab funker bare av og til!

Anbefalte innlegg

Utløseren til caben funker bare av og til.

Dvs. når jeg trykker inn utløserknappen som sitter bakenfor førerdøra

så funker den bare av og til.

(Caben er ikke den helautomatiske, må bruke håndkraft for å legge ned cab og lokk.)

Når den funker høres en markant knepp.

Sist sommer hadde cabben en lei evne til ikke å virke på de varmeste dagene.

Hva er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sensor en eller annen plass. Har tidvis samme feil på min. Du kan bruke en 6mm umbrako til å overstyre løse mekanismen.

Sitter under det lille lokket i "hattehylla" på hver side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at systemet skal åpne cablokket så låser den først koffertlokket for at disse to ikke skal krasje i hverandre (tyskerne tenker på alt!). Hvis låsingen ikke fungerer, eller den ikke har signal om at koffereten er stengt, så vil ikke cablokket åpne seg. Husker jeg hadde samme problemet på caben jeg eide for 12-13 år siden, men jeg fikk aldri funnet ut hva probemet var. Trolig defekt microbryter i koffertlokket, eller ledningsbrudd til koffertlokket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Per.

Mvh. Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe mer om dette?

Det er en del Audi 80 caber på markedet, men dette er tydeligvis det vanskeligste.

Få vet noe.

Så vet du som leser dette noe mer om cab problemet på Audi 80 så legg inn en tråd her.

Mvh. Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser det er mange gode forslag og mye av det er helt sikkert riktig, men ikke glem å sjekke den tverrstilte 10 AMP sikringen foran sikring nr tre og fire før dere begynner. I mitt tilfelle var det feilen. Audi cabriolet 1998 modell. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.