Anbefalte innlegg

Har hatt en lyd som har hørt ut som slakt kamkjede, denne ble borte etter motorrens, men kom tilbake nå på våren

har nå byttet oilpickup og hatt i litt tykkere olje ( fts fra castrol 10w60) etter tipps fra engelsk vag forum, og kjede lyden er borte.

Men nå er det kraftig tikking fra hele toppen... noen som har noen tips om hva som bør sjekkes? el kan gjøres?

2000 mod med 186k

mvh

kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe her?

kan og legge til at jeg kjente på kjeden ved oljepumpa og den var stram

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka kam kjeda da? Bruk et skrujern mot øret ditt å sett det inntil motoren her og der, da kan du identifisere hvor lyder oppstår. Antar du har sjekket oljetrykket? Både i filteret og i toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikking? Ventilløftere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv QMI motor rens,den renser noe voldsomt. Eneste som funka på min passat 18t,tikka som f.. Den å

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan egentlig ikke skru så veit ikke hvordan jeg skal få sjekket oljetrykk, bare koble på et manometer?

skal sjekke skrutrekkerstetoskop metoden :) takk

er det dyrt å få overhalt toppen for slitedeler som ventilløftere? de koster vel par hundre kr stykket gjør de ikke?

har kjørt qmi motorresns en gang og ble bra i 5-6 månder. derfor jeg antok sila var tett og byttet den. men den var fin egentlig. men hadde noe som hørtes ut som slakt kjede men det ble borte etter olje og sil bytte.

takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.