#1 Skrevet April 24, 2015 vw sier at jeg må skifte EGR ventil og gasspjeld. Prisen er over 9k.. Golf 6 regga i 2009 (uten garanti) Har sjekket litt på nett, ser at VW UK tilbyr gratis byttedel og halv pris på selve jobben. Siden dette er en vanlig feil, burde det egentlig hvert tilbakekaldt.. Men de drøyer vel så mye de kan.. Kan jeg gjøre noe selv, f.eks rense delene? Noen med erfaring her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2015 Er lette deler å bytte og delene kommer vel på 3-4k utenfor møller systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2015 Kjøp delene fra vwoemparts feks. Skulle ønske vw konsernet var litt flinkere på ta "selvkritikk" Eg har hatt en del utgifter på min egen bil på ting som normalt ikke skal ryke å det irriterer meg nok til at eg kun er delvis fornøyd med å eige "nyere" Vw eg kunne fort vært kjempefornøyd. De er litt for vanskelige ang reklamasjon og prøver for ofte å vri seg unna. det er ikke rett at forbrukeren skal belastes når det er ganske klart at produktet som leveres ikke holder mål.. det blir for lettvint. Eksempler 2,5 TDI v6 kammer og dårlig smøring til toppen ( for trange underdimensjonerte oljekanaler til toppen) 1,4 tsi regkjede strekker seg ? Coiler 2,0 TDI PD oljepumpe havari DSG kasser mecatronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2015 (endret) Leser at det tar et vw verksted opptil 7,5 timer i arbeid på dette.. ref (mange UK're som har fått tilbud på 50% avslag på arbeid (opp mot 7,5t på det meste ifølge innleggene) og gratis byttedeler): http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=4849816 Det jeg mener er at ifølge innleggene har VW (AG?) dekket mye og så har de individe forhandlerne gitt bittelitt så bileierne har endt opp med priser mellom 130£ (på det minste) og 5-600£ Isåfall er det ingen grunn til at VW da ikke skal dekke de samme problemene på samme modeller i samme verdensdel..? Jeg sendte forsovet en mail til customercare@volkswagen.de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2015 Sei at vis det var en Toyota du hadde feks hvordan tror du denne saken hadde utartet seg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2015 Sei at vis det var en Toyota du hadde feks hvordan tror du denne saken hadde utartet seg da? Kjenner ikke til hvordan Toyota opererer, de har vel hatt noen mill tilbakekallinger?... Men regner med at du mener jeg ikke bør ha for store forventninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2015 Er jeg lettere tilbakestående hvis jeg tror at jeg kan fikse dette ved å kjøre en av Tunap sine rens eller farris trikset og evt. kjøre en skikkelig hard tur? I og med at bilen går helt fint for øyeblikket bortsett fra de feilkodene som blinker i dash.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2015 Det er vel EGR-kjøleren som skal byttes, jeg vil ikke påstå at det er noen enkel jobb. Den er skrudd fast bakpå blokka mot torpedoveggen, og første gang du bytter en slik så er det ganske slitsomt. Særlig hvis du har webasto og 4motion. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2015 Et alternativ er også å programere bort egr i software. Da er du kvitt egr problem for alltid og moteren har det sundt å godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2015 Det er vel EGR-kjøleren som skal byttes, jeg vil ikke påstå at det er noen enkel jobb. Den er skrudd fast bakpå blokka mot torpedoveggen, og første gang du bytter en slik så er det ganske slitsomt. Særlig hvis du har webasto og 4motion. Jeg fikk beskjed hos vw etter en scan og visstnok en sjekk under panseret at det var eksostilbakeføringsventilen og gasspjeld som måtte byttes. Snakket noe om lekkasje tilbake. Jeg fikk prisoverslag og det er dette som står på arket. Mener du at de "skipper" kjøleren? Et alternativ er også å programere bort egr i software. Da er du kvitt egr problem for alltid og moteren har det sundt å godt Hvordan fungerer det, da egr og gasspjeld mest sannsynlig er full av sot? Vil det ikke bare sote seg mer til, eller er det snakk om å omdirigere? Jeg vet ikke et fnugg om systemet her, men har jo lest egr-delete på nett, da er det snakk om noen små plater og "av"registrering i ECU? Ser at de fleste også går for DPF-delete, men det får heller bli en annen gang da det blir prismessig oppimot utskiftning av egr og gasspjeld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 26, 2015 Jeg tenkte det var snakk om kjøleren siden du nevnte 7,5t jobb. Men Hvis møller sier at det er ventilen og spjeldet, så er det nok det Hvilken motorkode har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 26, 2015 Jeg tenkte det var snakk om kjøleren siden du nevnte 7,5t jobb. Men Hvis møller sier at det er ventilen og spjeldet, så er det nok det Hvilken motorkode har du? Bare leste hva andre hadde fått oppgitt som arbeidstid (vw i England). Regner med at de bruker nogen lunde samme tid her i landet.. CBAB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2015 Som flere andre har nevnt, den beste løsningen er å redusere (aller helst fjerne) EGR funksjonen. - dette bør gjøres på en slik måte at du ikke får feilkoder. - merkeverksted kommer ikke til å hjelpe deg med dette, tuning firmaer og bil/motor-entusiaster er løsningen. Alle bilmerker har store problemer med diesel og EGR. Problemet er nok sterkt knyttet til kjøremønsteret, og nødvendigvis ikke en design feil. Når det er sagt, EGR er dieselmotorens forbannelse. DPF-delete, er siste utvei. Kan skape mer trøbbel (PKK/Biltilsynet) enn nytte. Spesifikt for ditt problem: 1) Reduser/fjern EGR funksjonen (så slipper du å kjøpe ny ventil) 2) Rengjøre gasspjeldet, har du flaks, løser dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...