Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en 1975 Audi 80 som jeg kunne tenkt meg å fått litt nærmere bakken.

Siden det ikke finnes noe senkesett til denne lurer jeg på hvordan jeg kan få til dette på beste måte uten og ødelegge bilen. Kapping av fjærer er uønsket:)

Noen som har noe erfaring med dette?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve og feile metoden.. Du kan skaffe deg noen fjærbein fra T81, da kan du bruke senkefjærer fra den modellen. Spørs hvor lavt du skal ha det..

Du må også bytte til 17mm bærekule, ellers passer det rett på og du får oppgradert bremsene dine også! ;) eller du bestiller H&R fjærer med sylindriske fjærer foran, istedenfor koniske som standard, da passer de rett på. Ikke godkjent, finnes ikke..

Kan sikkert få det meste smidd, alt etter fantasi og pengebok.. Første fjærene jeg brukte foran, var BMW E30 60mm senkefjærer, passet rett på..;) Lykke til! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak passer senkefjører fra T81 rett på, men bilen blir ca like høy som originalt. Så kapping må til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke GTE modellen noe lavere originalt ??

Hadde engang en adresse i Tyskland der de kun laget fjærer. Han hadde omtrent alle nummer (delenummer som står på fjærne) tilgjengelig, og laget disse etter mål. Så om man hadde kontaktet han og spurt etter nye GTE fjærer, bare noen mm lavere...... ;)

Husker ikke hva dette kostet, er sikkert 10-15 år siden.

Du får lete etter en fjær-maker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.