#1 Skrevet April 27, 2015 Hei Vacn Etter en del tid med feilsøking finner jeg ikke ut hva problemet er å håper dere kan hjelpe meg Får kun 0,7bar når den egentilg skal lade 1,2bar, ellers er det ingen andre symptomer bilen går fint på tomgang og fint ved rolig kjøring. Men full gass får jeg kun 0,7 bar. Hva som er prøvd: Trykk testet med 1bar Byttet Lmm Bytter coiler Tennplugger ble byttet for 6mnd siden Bensin filter også for 6mnd siden Byttet n75 ventil Prøvd injector rens Koblet av slangen til wastegaten da ladet den langt over 1.2 og fikk fuelcut Renset gasspjeld og resatt det med vag-com Sjekket slark i turbo Har to feilkoder lambdasonde og en fra gasspjeldet men disse kodene har vært der lenge før problemet startet. Har også lagt med en Log fra Vcds der jeg drar ut 3 giret LOG-01 vacn mangler turbo trykk.txt Tusen takk for alle svar Mvh Håkon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2015 Var den normal og ble dyk eller aldri ladet 1.2? Er forspenn justert korrekt på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2015 Er katalysator tett ? Forsøk og koble av DP rett etter turbo og ta en tur. Vært borti et par 1.8t'er som har tetta seg og gitt akkurat samme symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2015 Takk for svarene Bilen har ladet 1.2 før men iløpet av vinteren har trykket minket har aldri tuklet med wg stanga hvis det er den du mener, står også en låseklips på mutterene. Skal prøve å koble av downpipen og kjøre en tur det er montert 3tom downpipe og 2tom eksos hvis det har noe å si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2015 Ta av Downpipe å sjekk at wastegate lokket er helt . Har du sjekket over alle vakuum slangene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2015 Glemte helt å nevne at jeg har sjekket waste gate lokket også det er helt og fint , glemte også å nevne at det er også installert oppgradert resirk ventil kontrollerte den også når jeg trykk testet Gikk visuelt igjennom og blåste i alle vakum slangene dagen jeg trykk testet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2015 (endret) Da har jeg prøvd å koble av downpipen og kjøre en tur ingen forandring bortsett fra at det bråkte veldig. Veldig flaut å kjøre igjennom nabolaget... Koblet bort n75 ventilen og satt på mbc da fikk jeg 1.2bar da dro den veldig første halvdel av registeret også døde den ut over 4000rpm, men ingen hosting eller nykking Kan slitt bensin pumpe redusere turbo trykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2015 (endret) Nei det tror jeg ikke. Slitt bensinpumpe ville definitivt gitt deg hosting og nykking. At den mister pusten over 4000 RPM er ikke unormalt for biler med K03-turbo. Det er vel omtrent maks av hva den klarer å levere, tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2015 (endret) Når bilen gikk helt riktig ladet den max 1.3 og ca 1 bar på 5000rpm, men når jeg kobler på mbc så har jeg det samme trykket men bilen drar veldig rart og ikke like hardt som den gjorde da den gikk riktig og en veldig grov tone i eksosen Takk for alle svar forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 30, 2015 Du skrev lengere opp her at når du koblet av slangen til WG så laddet den skikkelig ? Hvordan fjør kjører du med i WG ? Bytte til en anne fjør å bare kjøre på grunntrykket ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2015 (endret) Hei Jeg tror ikke at problemet ligger i mekanikken i styring til turbo, tvangs kjører jeg trykket som du sier får jeg 1.2 bar ja men da lugger og det føles som om noe holder igjen. Det virker som at Ecu reduserer trykket men vil gjærne beholde n75 ventilen for mer behagelig kjøring Tenkte å prøve og bytte tennplugger igjen kanskje de er blitt dårlige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...