Diverse problemer A4 B6 1.8TQ

Anbefalte innlegg

Har noen småproblemer med A4`en min.

1. Venstre Xenon blinker av og til under kjøring. Pæra er ny, både gammel og ny pære oppfører seg på samme måte.

2. Varmeapparat bryr seg ikke om ønsket temperaturinnstilling. Begge soner varmer som fy hele tiden. Justerer jeg til "LO" begynner den å kjøle. (Hadde klimaservice med påfyll av gass ifjor)

Noen som har vært bort i disse problemene før ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg at problem nummer 1 skyldes ballast som begynner å bli sliten. Nummer 2 kan jeg desverre ikke hjelpe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg at problem nummer 1 skyldes ballast som begynner å bli sliten. Nummer 2 kan jeg desverre ikke hjelpe med.

I såfall må jeg vel ha meg ny ballast. Hvor får jeg kjøpt dette billigst mulig ? Regner med en slik koster en liten formue hos møller ?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odd Arne Åmbakk selge en orginal ballast

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odd Arne Åmbakk selge en orginal ballast

Takk for tips, har tatt kontakt med han.

Ingen som har hatt problem med klima på disse bilane ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om temp sensor inne i bilen kan kødde til for deg med tanke på kjøling. Har du lest ut feilkoder på klima'n på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan virke som om temp sensor inne i bilen er defekt ja, men fikk ikke opp feilkoder på klima når jeg leste ut. Vurderer å få tak i brukt klima og teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville prøvd det ja, høres mest fornuftig ut ettersom den kjøler på LO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man kode om noe når man bytter klimastyringspanel/unit til en med samme delenr ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjøpt en brukt ballast, men denne har 4 pins (LAD5GL) kontakt istedet for 12 (LAD5G). Fant så ut at jeg kan bruke denne, men må da ha ett adapter (vil ikke klippe istykker ledningsnettet) Dette adapteret får man som orginaldel med delenr 8E0971671. Prøver å finne ett sted hvor man kan få kjøpt denne adapteren til en ok penge og med fornuftig frakt, men det finner jeg ikke. Deler koster mellom ca 25-40$ og frakten er stort sett dyrere enn selve delen :o

Noen som har kjøpt en slik adapter uten å betale blodpris for del og frakt ? Skal høre med Møller på mandag, på meg kan det virke som om det kanskje er det rimeligste alternativet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hørt med møller. Noen ganger er de billigere en ebay.. : klø :

Må ikke kode ny klimaenhet.

Om du har/kjenner noen som har vagcom så tror jeg det går ann å gå inn på klimaenheten for å lese ut verdier på sensorer, testkjøring av "flaps" osv. Kan jo hende du finner ut noe mer da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris med møller idag, 138 kr stk !! :o

Ingen jeg kjenner har så vidt jeg vet Vagcom, men det skulle ikke forundre meg om noen i området har. Kunne kanskje testet det før jeg får til innkjøp av "ny" klimaenhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjøpt en brukt klimastyring igår, montert og testet ok. Nå slipper jeg å velge mellom "sauna" og "fryser" ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.