#1 Skrevet April 30, 2015 Hei, Har en Golf MK6 som kaster feilkoder og CEL i instrumentpanelet. På MK6 får dette bilen til å gå i nød, noe som betyr maks 80km/t og knapt noe gasspådrag. Bilen ble satt inn på Møller, hvor diagnose ble stilt. Dommen var slående, "hele EGR-systemet må byttes", De kunne bytte bare ventilen, men dette ville bare føre til at problemet kom tilbake. Prisoverslag på dette er ca 27.000 kr. Bilen er kjørt 50.000km og er 6 år gammel. Er dette normalt? Noen som vet hva jobben faktisk går ut på? Leser mye på nett at det er en del trøbbel med EGR-ventilen, og i enkelte tilfeller også kjøleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2015 Må vel bytte både ventil og kjøler plus rør ol. Er sikkert 5- 7 timer arbeid og 10k i deler? Kjøleren er noe skikkelig dritt å bytte hvis ikke man har gjort det før:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2015 Velkommen i gjengen Har også en 6 år gammel 2.0tdi som må skifte egr og gasspjeld. Prisoverslag over 9000,- på Skøyen.. Driver og ser rundt etter alternativer. Mest sannsynlig blir det blende egr og remap av ecu (for å slå av feilkodene) og da tar jeg med økning av effekt også da det blir nesten samme pris. Ser ikke ut som noen vil bare remap for egr (ikke billig hvertfall). Prøver å finne en DIY av mk6 med bilder så jeg ikke gjør noe feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2015 9000 kr er jo spiselig, 27.000kr er i mine øyne på kanten til vanvidd.. kan det virkelig være nødvendig å skifte ALT, er dette "normalt" på en 6 år gammel MK6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2015 Virker som det er normalt med egr-"systemet" og påregnelig å bytte de delene. Her kan du lese om noen av de som har slitt med egr http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=4849816#topofpage. Riktig nok i Usa, men siden det har vært så mange så har de fått til å få dekket delene og mye av arbeidet fra forhandler selv om de ikke har hatt garanti (noen hadde det). Sendte en mail til møller, og de svarte med at bilen min er gått ut på garanti med ett år. Noe jeg allerede visste.. Bilen er ikke egen-importert og alle servicer er tatt på møller. Det skjer ikke i fremtiden! Så for min del så fjerner jeg bruken så jeg slipper å bry meg mer om det.. Bare gjør noen søk på nettet så ser du at det er flust med folk som sliter med denne dumme egr'en. Trenger ikke ha kjørt langt engang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2015 egr systemer er jo ikke engang bra for motoren din. Ta heller å fjern hele egr systemet og blend det av. Så remapper du som det allerede er nevnt her så slipper du noen gang å tenke på det igjen. Slipper å få sausa ned innsuget med møkk gjør du også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...