#1 Skrevet Mai 1, 2015 Hei Er det noen som vet styrke og svakheter med motoren i tittelen? Trimmevillig? Vet ikke hva som er motorkoden, men Audi har vertfall brukt den i 2010 modellene sine. Hva er for øvrig forskjellig mellom 143 og 170 hk versjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2015 (endret) 143 og 170 common rail (CAHA og CAGA?) skal visstnok være litt forskjellig mekanisk, litt usikker på akkurat hva. Jeg har hørt at noen 143hk sliter med klutsjen, bortsett fra det så har jeg ikke hørt noe spesielt annet enn litt trøbbel med EGR. Jeg lurer selv på om det er store forskjeller mellom langstilt 143hk cr og tverrstilt 140hk cr i feks Golf og A3. Mange har tunet disse og jeg har ikke hørt noe negativt. Jeg liker begge motorene, 143 fungerer ok i en A4, bilen er ikke rask men oppleves forholdsvis sterk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2015 Stortsett bare høytrykkspumpa som har vært gjenganger, kanskje egr ventil/kjøler men lite på a4 Egentlig. Stort sett gode motorer! Har "powerbox" liggende om du er ute etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2015 Har lest og hørt at disse har en tendens til og bruke olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2015 Har lest og hørt at disse har en tendens til og bruke olje? Dette har aldri jeg vært borti. Hvor har du hørt det? 1.8T og 2.0T har jeg derimot vært borte bra med oljeforbruk: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2015 Har 2.0L Common rail i Passaten, 140hk. Passert 308000km nå, finnes ikke oljeforbruk. Kjører 10 000 på skiftet og bruker Mobil 1 ESP. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2015 på delenr på Meca så er clutch på 170hk og 143hk lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...