#1 Skrevet Mai 1, 2015 Hei. Er det noen som kan utdype hvilken deler som bør byttes? Bilen det gjelder er 2002 mod allroad med 240 000 km på telleren. Har fått fastpris fra et meca verksted på selve jobben, men tenkte å kjøpe delene selv. Ser de selger dette sette fra bildeler.no: http://www.bildeler.no/registerreim-sett/audi/a6-allroad/D/2002/?Vare=33809 Er dette av god kvalitet? Meca har samme settet bare uten termostat, men til nesten dobbel pris: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2806902&CarReference_ID=692&CategoryType_ID=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2015 Så ecconor i oslo var nevnt positivt, med ok priser. Kjøpte kammene/løfterne osv der. Resten av delene tror jeg at jeg ville kjøpt på Møller. Kjøpte dem i utgangspunktet på bildeler, men ble mye greier da jeg fikk feilmerket sett, til annet merke. Selve jobben ble gjort på verksted, da mine egne planer om å gjøre det falt i grus. Edit; Har 01 Allroad med Ake motorn selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2015 Bytt termostat med det samme. Jeg kjøpte alt på ecconor. Men jeg byttet bare reimer og noen løpehjul og termostat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2015 ok, takk for svar! Bør man i samme operasjon skifte alle løpehjul til multireima? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2015 Bør nok vurderes ja om den har gått 200.000km + 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2015 Har trålet forumet en stund, ser det har vært skrevet noen innlegg om strammeren til multireima kan føre til reg reim havari hvis den har slakk?. Er dette mulig å sjekke om den er i orden uten masse demontering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2015 Min var nummer inntil å havarere. Heldigvis i mitt tilfelle tok dynamoen kvelden som medførte at jeg måtte fjerne div for å nå denne. Min var slitt i hylsa til armen, kjøpte nye deler og den ble som ny http://forum.vacn.no/showthread.php?274184-Gåen-dynamo-A6-c5-2-5tdi-nummeret-før-reimhavari! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2015 Det var nyttig informasjon! Da bør jo det bestilles og skiftes samtidig med resten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 2, 2015 Du finner oversikt over hvilke deler i denne tråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?133059-Skifte-register-og-kammer-V6-2-5tdi Legg gjerne inn pristilbudene dere har fått på komplett jobb, er interessant å vite for andre. Slik motorer som har gått 200.000 + har gjerne slitasje i leddet for strammeren slik Anders har skrevet. Den må uansett demonteres og smøres opp hvis den ikke er slitt. Men lurt å belage seg på at den er slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 2, 2015 Lurt å ta med nye hylser til denne uansett. Jeg brukte kun en time ekstra på dette når først alt det andre var montert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2015 Takker nok en gang for alle svar! Tilbake til kvalitet, er reg-reim settet dem selger på bildeler.no av typen Kina kvalitet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2015 Ta en kikk på øvre bunnpanne pakning, om den svetter så burde du ta den i samme slengen. Da kan du også ta en kikk på kjedet til oljepumpa, dette blir slakt med tiden og så begynner det å subbe inni trykkrøret fra oljepumpa og inn i blokka. Blir det hull her så er det ikke lenge til havari 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 8, 2015 Har sjekket en del rundt registerreimsett og det som skiller dem er om strammearmen til tennreima følger med. Sette koster 2500 kr ekstra med denne armen. Mitt spørsmål er om denne er nødvendig å bytte? Sendte også forespørsel til ecconor, de kunne dessverre ikke skaffe regreimsett til denne motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 8, 2015 Her er et sted jeg har brukt mye. Tror ikke du finner bedre pris og dette er BOSCH sitt sett http://www.pkwteile.de/ersatzteile-suche?keyword=1+987+948+519 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 9, 2015 Har sjekket en del rundt registerreimsett og det som skiller dem er om strammearmen til tennreima følger med. Sette koster 2500 kr ekstra med denne armen. Mitt spørsmål er om denne er nødvendig å bytte? . Strammearm? Mener du den væskefylte fjærpakka som skyver på strammeleddet? I såfall bør den skiftes ja. Over tid mister den den dempende evnen mot sammenklemming av fjæra, så rema kan bli slakkere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 9, 2015 Jeg tror det er den armen som strammehjulet til registerreima sitter skrudd i. Ser den ved siden vannpumpa på bilde i linken som jan erik sendte.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 10, 2015 (endret) Ser at reg-reima i posten til Steinar har 207 tenner og er 32 mm bred, mens den som står spesifisert i de andre settene har 207 tenner og er 30 mm bred. Hva er riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...