#26 Skrevet Mai 6, 2015 stod jo nevt flere forskjellige typer fjærer og antall vindinger i Tuv papiret som var med supersport settet mitt mener jeg å huske? hmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 13, 2015 har nå prøvde å montere de nye fjærene, og bilen er like høy bak som før. begynner å lurer på om demperen er feilen igjen. Noen som har noen finne sammenlignings mål på forskjellige dempere? Kanskje noe her har noen delebiler med fra montert dempere fra s6 og a6 quattro og kan ta bilder med mål Noen som veit om noen har gjordt det samme som meg før? bygd om understellet på en a6 til s6 og senka den? BTW Bård Even Skogaker du nevnte at det er høydeforskjell på demperene fra Sport dempere og standar dempere? er det du mener eller? så om koni har 2 forskjellinge dempere en sport og standar så er det fysiske forskjell på målene? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 13, 2015 (endret) Som jeg har sagt lenger opp her , så har demper veldig mye å si for høyde bak på C4. Standard høyde på dempere vil utgjøre at bilen blir høy bak ,dette har jeg sett gang på gang. (Finnes noen senkesett , som er beregnet for bruk på standard høyde på demper , har kjørt slikt , og det er ikke optimalt med tanke på veiholdning og kjørekomfort) Så , sport demper , beregnet for senkesett , med kortere totallengde er svaret for å få lavere bil. Har ikke studert Koni sine dempere så nøye (annet enn at jeg hadde ett sett justerbare en gang i tiden, med justerbar skålhøyde) Men vet at Bla Bilstein , selger sportdempere med kortere totallenge enn standard demper. Korrekt , Sportdemper , beregnet for sportunderstell har fjærskåla montert lavere ned på dempern. Standard høyde på C4 quattro demper er ca 200mm fra underkant fjærskål til senterbolt på demperforinga. Sport høyde : Boge sportdempere 160mm fra underkant fjærskål til senterbolt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 13, 2015 flott dere gjør research men dette må jo være som å finne opp kruttet på nytt... nærmer seg jo 20 år siden siste c4 rullet ut fra fabrikken med andre ord med sportsdempere så blir bilen 40mm lavere bak, selv med std fjærer? dere har i hvertfall fått meg til å kvie meg for å montere senkefjærene bak.. supersportfjærene som er forran på min er forresten løse på fjærbeinet når bilen er oppjekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 14, 2015 Har nå holdt på med disse i mange år , og tror jeg snart har eid 1% av total mengden C4 Finne opp kruttet på nytt vil jeg ikke påstå , for på den tiden var det veldig få senkesett å oppdrive i motsettning til i dag , og disse var relativt dyre. Nå tildags er S4/S6 C4 relativt gammelt , så de legger ikke så mye tid på å utvikle fjærer til disse , sammelignet med S2 fks. Ja , med rett type demper , vil man få lavere bil bak enn med standard demper. Hvilket sett kjører du? Du har nok for lang vandring på støtdemper. Så du skulle hatt dempere som svarer mot senkefjær. Kjører selv supersport 60mm forran og demper som tilsvarer disse , så disse er ikke løse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 21, 2015 Skal prøve å bestile sports dempere fra koni nå får å se om det blir bedre. Noen som veit om det er forskjell på sport demprene fra koni mellom audi a6 quattro og s6 quattro sine eller? forskjellig dele nr på dem hvertfall demperene bak til audi s6 er : 80-2630Sport Dempere bak til audi a6 er: 80 2762 Sport Noen som kanskje veit høyde forskjellen på dem? Soms sagt, dette er en audi a6 2,5tdi quattro med s4 bakstilling bremser og alt. takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 22, 2015 Noen som veit om det er forskjell på fjærene til automat biler og manuel biler eller? er det noen som har et senkesett liggende som veit hvor lang fjøra bak er? og samt hvor lang hele fjørbeinet er når den er pressa sammen? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 22, 2015 Har drivet av å leita litt rundt på nette for svar. fant denne her som kan kanskje forklare alt! "There are 2 different codes on Eibach pro-kit springs for urs4. Rear side: 1516002HA and 1521002HA. My car is Avant and is clearly specified 1521002HA Avant only. Usually Eibach prokit tend to sit a little higher on the rear. Do you think is a good idea to use limo code 1516002HA for Avant? This are the number differences according to Eibach: Execution designation 1516002HA 1521002HA Identification progressive progressive Outer diameter 123 mm 123 mm Wire diameter 13.0 mm 13.5 mm unstressed spring length > 310 mm> 320 mm Total number of turns 10.0 10.0 Jeg har disse 1521002HA, de andre er 1 cm mindre. det er ca en halv vinne på fjæra. Tror dere det er NOK til at den faller ned 6 cm? eller hvertfall i nærheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...