VR6 starter og stopper med en gang

Anbefalte innlegg

Jeg har en passat 96 mod vr6 som jeg ikke får liv i. Den starter opp og stopper med en gang. Bilen har stått stille i noen år

og ikke vært i bruk. Jeg har riktig nøkkel til bilen. Det virker som startsperreproblem, men jeg får ikke opp noen feilkoder

i vag-com.

Er det noen som har et tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute med vag-com igjen og nå fikk jeg opp følgende:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 -

Det er altså startsperra som tuller med meg. Når jeg går inn på Immobilizer og ser på "Number of adapted keys" så står det bare n/a.

Kan det være den ringen rundt tenningslåsen som er defekt og ikke klarer å lese nøkkelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller den har glemt alle nøkkelene pga strømløs i mange år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende. Da er det bare å få den pinkoden hos møller og programmere nøkkel på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos møller og spurt etter den 4-sifrede pinkoden man trenger for å kode opp nøkkelen igjen, men den

fikk de ikke tak i lenger. Er det noen her inne som kan befrefte at det stemmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det. Møller kobler seg bare opp online til tyskland, så fikses alt derfra. Jeg kjøpte en vag tacho kabel for å lese ut pinkoden på min 2003 passat. Gikk fint det. Ble billigere for meg enn å ta fri fra jobb en dag + reise til nærmeste møller. Den vag tacho kabelen KAN være litt vrien å få til å fungere, sånn bare til info hvis du skulle få diverse ideer. Og jeg vet heller ikke om den kabelen funker på en 96 mod passat. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det. Møller kobler seg bare opp online til tyskland, så fikses alt derfra. Jeg kjøpte en vag tacho kabel for å lese ut pinkoden på min 2003 passat. Gikk fint det. Ble billigere for meg enn å ta fri fra jobb en dag + reise til nærmeste møller. Den vag tacho kabelen KAN være litt vrien å få til å fungere, sånn bare til info hvis du skulle få diverse ideer. Og jeg vet heller ikke om den kabelen funker på en 96 mod passat. :)

Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.