trenger hjelp til framgangs måten på å time en 16v med lampe

Anbefalte innlegg

hei.. har satt sammen en golf 2 16v syncro men må justere/kontrollere den litt med lampe. men er det noen her som kan forklare i detalj hva som må gjøres?

 

motor spec: 1990 16v ke-jetronic PL (den med lamda osv)

 

kom gjerne med andre ting som kan få en 16v til å gå silkemykt. litt hostete nå.. synes ikke den går så bra som en 16v skal heller men.

 

//Paller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket k-jet dritten?;)

Lampe..koble lampe til pluss på batt og jord... så lyse ned i inspeksjonshullet...vri på fordeler for å sjekke tenning?

 

Er det ikke no slikt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sånn ca sånn men i hyens boka sto det at men skulle gjøre ditt og datt men den beskriver bare k-jetronic og ikke ke-jetronic altså den som har masse elektronikk i tillegg til den mekaniske innstruten.. greit å gjøre det helt riktig når man skal først skal titte pått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah..det var en PL...

Men å sjekke tenninga er jo bare å lyse nede inspeksjonshullet..så vri på fordeler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med å rengjøre og smørre så "flappen" inni bensin fordeleren går lett. Sjekk over alt mellom flapprn og innsug etter sprekker og falskluft inkl tongangs motoren sine slanger. Sjekk veivhus ventilasjonen ikl slangen som går inn på innsuget på undersiden.

 

Bensin er ikke noe du justerer på de, da må du lese og pugge 3000 sider for at ikke neste steget er å kaste hele skiten.

 

Tenning justeres med lampe mot 6/8grader merket på svinghjulet. Trippel skjekk at veiv og kam hjul er korrekt timet. Eg liker å bruke peile pinnen i plugg hullet på sylinder 1 og sammenligne det med kam og svinghjul. Svinghjul har merke for både 0 og 6/8grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke så lett å høre på videoen, men har gått over kam og veiv flere ganger, den er 100% stilt inn. Som du nevnte testet jeg med lampe på svinghjulet og justerte tenninga der etter. Men den går ikke jevnt på tomgang.

Når jeg drar i spjeldet så er den ganske treg på å komme opp på turtall, og det er som om han går på 3,5 sylindere. (fungerer bedre kald enn varm)

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også nevne at jeg syns ikke det er veldig vakre "spruter" fra dysene, har fylt på sånn dyserens. Men vet ikke om det bare er jalla eller faktisk fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har PL... Kast LANGT vekk å erstatt med K-jet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.