#26 Skrevet Mai 17, 2015 Hva med en slik kompressormotor ?? Den har jo reimdrift allerede. Har du tilgang til 3fase får du ganske sterke motorer. http://www.ebay.de/itm/Elektromotor-Drehstrommotor-1-5-kW-230-400-V-1500-U-min-Energiesparmotor-IE2-/251946336356?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa92c0064 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 17, 2015 For dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 17, 2015 har ikke 3 fas heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 17, 2015 Ang benksliper, jeg kjøpte en mellomstor fra jula, for tenkte den var sterk nok, men nei. Jeg har lurt på det samme som deg angående vaskemaskinmotor, og hadde samme problem med styringen av denne så planene ble forkastet. Følger i hvertfall spent med her om det kommer noen spennende løsninger: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 17, 2015 Blir nok kanskje litt vel mye for en benksliper å dra rundt en hel felg, ja:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 17, 2015 Jeg hadde jo en motor liggende på lokalet som jeg hadde brukt til dette. Den burde være der enda? Det var en vanlig 220v motor. Om det kan ha vert en 1/4hp motor eller noe slikt. Denne monterte jeg bare ett reimhjul på og så la jeg reima rundt felgen. Hadde ett nav liggende jeg monterte en bremseskive på så hadde jeg feste for felgen og. Dette funket helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 17, 2015 Jepp stemmer Stian den har eg hjemme for anledningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 17, 2015 Vell, jeg bor 300km unna nå, så den blir på lokalet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 17, 2015 hva med en komressormotor? da har du jo med styring og. får riktig nok ikke variert turtallet så fryktelig, men får da skrudd den av og på med vanlig bryter. bør vel kunne få tak på en 2hesters brukt slik kompressor sikkert?. så kan du gire den med reimhjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 17, 2015 Stor vinkelsliper med rpmjustering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 17, 2015 alt er aktuelt så lenge det koster under 500kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 17, 2015 Stor vinkelsliper med rpmjustering? Biltema har en poleringsmaskin som er regulerbar 600-3000 rpm, til 499 kr. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polermaskin-PM-150-2000032883/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 17, 2015 Alt for lite moment 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...