Kjøpt ny (brukt) passat 09 mod, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg ny bil, en 09 passat 2,0 tdi highline.

Er foreløpig godt fornøyd med bilen, men er et par ting jeg lurer på.

Bilen har en "stor" touch skjerm, men det eneste man kan bruke den til er egentlig radio. Er det mulig å oppgradere den på noe vis så man får navigasjon og bluetooth i bilen? er så vidt jeg kan se en fane under "media" knappen som heter bluetooth, men den er ikke mulig å trykke på, så skulle tro det var mulig? Ellers, hva er vitsen med stor skjerm når man bare har radio tilgjengelig?

Vet ikke helt betegnelsen på radioen, kan evt legge inn et bilde hvis det er noen som vet råd..

En annen ting jeg lurer på, er at når jeg startet å kjøre, så låser alle dørene seg. Når jeg så går ut av bilen igjen, er det bare den døren som åpnes som låses opp.. Med andre ord, hver eneste gang jeg skal i bagasjen eller ta ungene ut av bilen, må jeg frem igjen å låse opp(for jeg glemmer det hver gang)

Er det mulig å endre på dette, eventuelt "disable" det at dørene låses?

På forhånd takk for svar,

Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har sikkert en RCD 510 spiller den kan du høre på radio og cd skal være mulig og koble opp musikk via Bluetooth ,men eg fikk det aldri til på min.

Skal du ha navigasjon eller ha mulighet til å se DVD må du bytte til RNS 510

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 3 eller 4 knapper på hver side av skjermen? 3 knapper så er det RCD 510 og 4 knapper så er det RNS 510. Det er mulig og kjøpe ulike moduler for oppgradering av systemet alt etter hva du vil ha. Finn først ut hvilken modell du har, ev ta ett bilde av den og legg ut her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok sikkert RCD 510 spilleren, legger ved et bilde. Må man muligens kjøpe en slags bluetooth mottaker å koble til, og vil det da bli integrert i kjørecomputeren også? Hva om man hadde fått tak i en RNS 510, er det da bare plugg and play eller er det mye oppgraderinger som skal til også mon tro?

Media spiller.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rcd510 har cd veksler for 5 eller 6 cd'er i tillegg til radio. Nyere rcd510 får man også med dab.

Du kan sette inn en Blåtannmodul. Koster 2-3k. Da kan du streame musikk og får handsfree. Kan kjøpes hos bilkomponenter.no rabatt med kode vacn12 :)

Alternativt. Kjøp en rns510. Koster ca 5k. Da får du navi. Du må fortsatt kjøpe Blåtann modul om du vil ha det.

Rns510 fås også med dab, men koster da 10k+.

Beste alternativet ditt er å kjøpe en rns315 med dab og Blåtann. Det finner du på ebay til 4-5k. Og de har både dab+ og Blåtann innebygget så man trenger kun den ene enheten. Billigst og best, men litt mindre skjerm bare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på, er at når jeg startet å kjøre, så låser alle dørene seg. Når jeg så går ut av bilen igjen, er det bare den døren som åpnes som låses opp.. Med andre ord, hver eneste gang jeg skal i bagasjen eller ta ungene ut av bilen, må jeg frem igjen å låse opp(for jeg glemmer det hver gang)

Er det mulig å endre på dette, eventuelt "disable" det at dørene låses?

På forhånd takk for svar,

Eirik

Dette kan man aktivere/deaktivere med vagcom.

Det skal være et valg for at dørene låses ved 15-20km/t, og et valg for at dørene låses opp når man drar nøkkelen ut av tegninga.

Låses dørene opp når du tar ut nøkkelen?

Hvis ikke har du to valg, fjerne låsing eller aktivere opplåsing :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med dørene kan gjøres i MFA (kjørecomputeren).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med dørene kan gjøres i MFA (kjørecomputeren).

Det kan jo være ja.

Jeg hadde ikke det valget hos meg, før jeg var inne med vagcom og aktiverte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.