#1 Skrevet Mai 7, 2015 Hei hå! Sjekk ut denne her.. http://hydroxsystems.co.uk/hho-hydrogen-system-technology.html Er dette like bullshit som "Electric supercharger" og "Fuel save chips" fra ebay? I prinsippet er det jo troverdig - Erstatte deler av bensinen som trengs med gass.. Men, ville dette fungert i realiteten? Et sett til min bil ville kostet 260£, så det er for dyrt til at jeg vil prøve, i alle fall..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2015 Bullshit! Sunn fornuft sier at hvis slike oppdagelser som dette faktisk hadde hatt en effekt, er det rart at ide'en ikke er solgt til en av de større bilprodusentene, og at det ikke blir levert i biler som standard. Tenkt hvor markedsledende Toyota ville blitt. Alternativt hvorfor ingen investorer har spyttet inn penger i det slik at det kunne blitt laget en skikkelig presentasjon på nettsidene Bruk heller pengene på ekstra bensin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2015 Folk legger mye tid og energi i å melke ut penger fra folk, i alle fall..! Bruk heller pengene på ekstra bensin! Det gjør jeg med GLEDE! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2015 Folk er lettlurte! Så lenge de er det vil slike påfunn som dette alltid dukke opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2015 Kanskje det ja. Er det ikke Statoil som selger bensin som påstår at du kan kjøre 3% lengre. Enn hva da? Alle vil melke den vanlige forbruker. Og de fleste lar seg lure på et vis. Det var en link her inne som beskrev en hel del slike fantastiske triks, men fant den ikke i farta.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2015 Hvorfor skulle ikke dette fungere? Hydrogen kan gi mye energi. Hvor godt det fungerer er uvisst, men at det er merkbart tviler jeg ikke på. Ulempen slik jeg ser det er fare for litt eksplosjon om noe skjer med systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2015 Jo, men dette gjør for eksempel ingenting med motorstyringen - ECUen kommer jo til å kjøre på like mye bensin..? Det blir vel kanskje litt sol å sprute startgass inn i innsuget mens motoren går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2015 Hvorfor skulle ikke dette fungere?Hydrogen kan gi mye energi. Pga virknigsgrad for elektrolyseprosessen.. Electrolysis of water[edit] Electrolysis of water Hydrogen can be made via high pressure electrolysis, low pressure electrolysis of water or a range of other emerging electrochemical processes such as high temperature electrolysis or carbon assisted electrolysis.[30] Current best processes have an efficiency of 50% to 80%,[31][32][33] so that 1 kg of hydrogen (which has a specific energy of 143 MJ/kg, about 40 kWh/kg) requires 50–79 kWh of electricity. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2015 (endret) Pga virknigsgrad for elektrolyseprosessen.. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy Mener du derfor at det kreves for mye strøm for å produsere nok hydrogen til at det har noen praktisk virkning? Jo, men dette gjør for eksempel ingenting med motorstyringen - ECUen kommer jo til å kjøre på like mye bensin..? Det blir vel kanskje litt sol å sprute startgass inn i innsuget mens motoren går? Ja, men spørsmålet er vel også hvilke endringer i egenskapene blandingen av luft og drivstoff får ved tilførsel av små mengder hydrogen i tillegg. Tipper hydrogenblanding gjør noe helt annet enn startgass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 14, 2015 Mener du derfor at det kreves for mye strøm for å produsere nok hydrogen til at det har noen praktisk virkning? Ja, elektrolysedingsen krever strøm fra dynamo, og motoren må bruke mer energi på det enn den får tilbake gjennom hydrogenet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2015 Ja, elektrolysedingsen krever strøm fra dynamo, og motoren må bruke mer energi på det enn den får tilbake gjennom hydrogenet. I direkte energi ja. Men det skjer ikke noen energiberikelse med at det ordinære drivstoffet blir mer effektivt utnyttet eller i kombinasjon med hydrogenet får høyere energiinnhold enn de to komponentene alene? Har nemlig liggende en slik generator så det kunne vært artig med et forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 15, 2015 Det eneste jeg sliter med å skjønne, er hvordan drifstofføkonomien vil endres - Det er INGEN systemer som vil "forstå" at det er hydrogen i omløp, og når man kjører bilen vil jo motorstyringen dundre på med like mye bensin/diesel som den ellers ville gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...