#1 Skrevet Mai 8, 2015 Jeg har en relativt godt utstyrt 2004 Audi A4 B6 avant. Bilen har Liten navi, farge FIS, orginal tlf og bluetooth samt multifunksjonsratt og endel mer men sikkert ikke relevant for denne forespørselen. Det jeg lurer på er hva som faktisk må til for å bytte til et multifunksjonsratt fra en 2008 A4/S4 type B7? Jeg har lest litt om dette men ikke blit helt klok siden det var sy mye frem og tilbake på de trådene jeg har lest, jeg vet man må gjøre no greier fordi det er en trins airbag i B6 og to trins i B7. De jeg lurer på er om man må bytte på alle disse modulene som de snakker om for å få knappene til å virke osv selv om jeg har multifunksjon fra før? Jeg har et strøkent multifunksjonsratt fra en S4 B7 som ligger i boden fra tidligere prosjekter og som jeg gjerne ønske å montere vis man ikke må kjøpe i bøtter og spann med dyre moduler for å få det til. Alle tips og råd samt priser på evt deler motaes med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2015 Knappene funker vel greit så vidt jeg vet (må vel inn i VAGCom for å sette ID) men som du sier er det et lite sjansespill mht. airbag. Har ikke sett noen bytte til airbagsentral fra en B8, men vil egentlig tro det ikke heller er umulig å få til, men da må man kanskje bytte noen andre airbager også? Det er laget flere tråder om dette, søk & du skal finne! En her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2015 (endret) Takker! Har lest noen tråder på nett så det med airbag er jeg klar over men så det var noen som snakket om en masse moduler bak ratte som måtte bytes vis du skulle få multifunksjonen til å fungere men alle disse byttet over fra biler som ikke hadde dette orginalt. Og så var det snakk om noe koding og greier... så da datt jeg litt av lasset.. Det er jo slike "hjul" på B7 rattet til justering av volum og skifting av radiostasjoner samt vis man skal bla i telefon listen o.l. mens jeg har knapper for disse funksjonene. Det er vel ikke verre en at jeg prøver det i og ser... -------------------------------------------------------------------- Ang airbag så er jeg ikke så begeistret for å tukkle med det men jeg tenkte å undersøke om selve baggen kanskje kunne passe fra en B5 eller B6 med sportsratt. Kanskje en TT eller gjene en golf 6 eller noe. Det rattet jeg har i T5'en min er fra Golf 6 og har veldig liten airbag pakke. -------------------------------------------------------------------- Oppdatering: Disse har jeg nå funnet ut ikke passer de ser rett og slett for ulik ut i innfestning og fasong. Men må man bytte denne S/C ringen som det snakkes om eller kan man modefisere ledningsnettet som det er fra B6 med det fra B7...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2015 Her er en howto. Dog er det ikke verifisert hvorvidt airbagen faktisk fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2015 Her er en howto. Dog er det ikke verifisert hvorvidt airbagen faktisk fungerer. Har lest den men han byttet alt siden han ikke hadde mf ratt fra før. Jeg lurte litt på om man kunne få det til uten å bytte noe og bare modifisere ledningsnett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...