#1 Skrevet Mai 8, 2015 Noen som vet va man skal bruke her? Girkasse: (GL4) http://billigbilpleie.no/product/castrol-syntrans-transaxle-75w-90-1-ltr-1381/ Bak diff: (GL5) http://billigbilpleie.no/product/castrol-axle-epx-90-1-ltr-2078/ Disse må vel fungere greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2015 (endret) De oljene jeg kjører på min, fungerer bra de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2015 Jeg kjører den Castrol Syntrax Limited slip 75-140 på bakdiff, også husker jeg ikke hvilken Castrol på kasse, men tror ikke den var den du linket til... Alt er lagervare i sl performance garasjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2015 Den jeg linket til til girkassen er den olje kalkulatoren til castrol kommer opp med på rs4.. Så på den limited slip olja først, det viktigaste e vel at det e gl5 på bakstilling... Har jo den omega olja ståande... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2015 Omega 690 er vel den råeste olja Tenkte jeg skulle ha den på bakdiffen på begge mine quattro biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2015 Noen som vet hvor mye som skal på girkassa og bakstell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2015 diffen er vel rundt 0.9l om jeg husker riktig, og girkassa tror jeg at jeg fylte nesten 3l på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2015 Av en meget habil Audi-mekaniker og banebilentusiast her i klubben er jeg blitt anbefalt å bruke den orginale oljen for å være sikker på å få med alle nødvendige tilsetningsstoffer. I mange tilfeller er Aud-oljen likt som noe annet men i annen pakning. Utfordringen er å vite hva det egentlig er i Audi-oljen. Men om jeg skal sette i en nyoverhalt kasse som er påkostet mye, synes jeg det er greit å følge rådet slik at synkroniseringsringene skal få et best mulig liv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2015 Omega 690 er vel den råeste olja Tenkte jeg skulle ha den på bakdiffen på begge mine quattro biler. jeg har den på gir og diff. Gjorde utrolig stor forskjell spesiellt ved banekjøring. Mye bedre når temperaturene blir høye. http://www.relekta.no/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fTekniskNiO%2fOmega%2f690brosj.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2015 jeg har den på gir og diff. Gjorde utrolig stor forskjell spesiellt ved banekjøring. Mye bedre når temperaturene blir høye. http://www.relekta.no/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fTekniskNiO%2fOmega%2f690brosj.pdf Samme erfaring her på RS2'n, mindre lyd, giringen ble mykere, knurringa fra diffen bak ble borte. Var en tur på Økern igår og hentet meg 5L.. blir moro å teste på RS6'n. Men..... fytti katta for en pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2015 Av en meget habil Audi-mekaniker og banebilentusiast her i klubben er jeg blitt anbefalt å bruke den orginale oljen for å være sikker på å få med alle nødvendige tilsetningsstoffer. I mange tilfeller er Aud-oljen likt som noe annet men i annen pakning. Utfordringen er å vite hva det egentlig er i Audi-oljen. Men om jeg skal sette i en nyoverhalt kasse som er påkostet mye, synes jeg det er greit å følge rådet slik at synkroniseringsringene skal få et best mulig liv. Hvis han er Audi mekaniker så blir han betalt av de som selger Audi girolje. Inhabil med andre ord..... Audi olje = same shit, different wrapping. Alle bilfabrikantene bruker den billigste olja de teknisk sett kan bruke, dette handler om marginer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 16, 2015 Hvis han er Audi mekaniker så blir han betalt av de som selger Audi girolje. Inhabil med andre ord..... Audi olje = same shit, different wrapping. Alle bilfabrikantene bruker den billigste olja de teknisk sett kan bruke, dette handler om marginer. I flere tilfeller har tipsene fra ham gått på uorginale deler, så i hans tilfelle er jeg ikke enig i din første mening. De to siste setningene dine kan ofte være rett. Litt usikker på dette når det gjelder girolje og olje til sentralhydraulikken på enkelte VAG. På mange andre deler kan det være riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 16, 2015 Jeg bruker og Omega på RS2en. Kjempefornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 6, 2017 Noen her som kunne linket til butikk der jeg får kjøpt denne omega 690 oljen? tenkte å bytte på girkasse og bakdiff på rs2´n, så om noen har link til de 2 forskjellige oljene. Del gjerne link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 7, 2017 (endret) - Anders : Tror QWT har Omega produkter og de er relativt lokalt.. 690en er dyr. Noen som vet priser? http://www.relekta.no/sm%C3%B8reoljer-2277.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 7, 2017 Leste nå at Mekonomen selger 690 oljen for 4700kr for en 5 liter? Jaja, da blir det castrol i stedet. Kan jo skaffe en ekstra girkasse til den prisen der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...