Gir/diff olje 01E 6-trinns quattro?

Anbefalte innlegg

De oljene jeg kjører på min, fungerer bra de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører den Castrol Syntrax Limited slip 75-140 på bakdiff, også husker jeg ikke hvilken Castrol på kasse, men tror ikke den var den du linket til... Alt er lagervare i sl performance garasjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg linket til til girkassen er den olje kalkulatoren til castrol kommer opp med på rs4..;)

Så på den limited slip olja først, det viktigaste e vel at det e gl5 på bakstilling...

Har jo den omega olja ståande...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omega 690 er vel den råeste olja :) Tenkte jeg skulle ha den på bakdiffen på begge mine quattro biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye som skal på girkassa og bakstell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

diffen er vel rundt 0.9l om jeg husker riktig, og girkassa tror jeg at jeg fylte nesten 3l på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av en meget habil Audi-mekaniker og banebilentusiast her i klubben er jeg blitt anbefalt å bruke den orginale oljen for å være sikker på å få med alle nødvendige tilsetningsstoffer. I mange tilfeller er Aud-oljen likt som noe annet men i annen pakning. Utfordringen er å vite hva det egentlig er i Audi-oljen.

 

Men om jeg skal sette i en nyoverhalt kasse som er påkostet mye, synes jeg det er greit å følge rådet slik at synkroniseringsringene skal få et best mulig liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har den på gir og diff. Gjorde utrolig stor forskjell spesiellt ved banekjøring. Mye bedre når temperaturene blir høye.

 

http://www.relekta.no/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fTekniskNiO%2fOmega%2f690brosj.pdf

 

Samme erfaring her på RS2'n, mindre lyd, giringen ble mykere, knurringa fra diffen bak ble borte.

 

Var en tur på Økern igår og hentet meg 5L.. blir moro å teste på RS6'n. Men..... fytti katta for en pris. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av en meget habil Audi-mekaniker og banebilentusiast her i klubben er jeg blitt anbefalt å bruke den orginale oljen for å være sikker på å få med alle nødvendige tilsetningsstoffer. I mange tilfeller er Aud-oljen likt som noe annet men i annen pakning. Utfordringen er å vite hva det egentlig er i Audi-oljen.

 

Men om jeg skal sette i en nyoverhalt kasse som er påkostet mye, synes jeg det er greit å følge rådet slik at synkroniseringsringene skal få et best mulig liv.

 

Hvis han er Audi mekaniker så blir han betalt av de som selger Audi girolje. Inhabil med andre ord..... ;)

 

Audi olje = same shit, different wrapping.

 

Alle bilfabrikantene bruker den billigste olja de teknisk sett kan bruke, dette handler om marginer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han er Audi mekaniker så blir han betalt av de som selger Audi girolje. Inhabil med andre ord..... ;)

 

Audi olje = same shit, different wrapping.

 

Alle bilfabrikantene bruker den billigste olja de teknisk sett kan bruke, dette handler om marginer.

 

I flere tilfeller har tipsene fra ham gått på uorginale deler, så i hans tilfelle er jeg ikke enig i din første mening.

 

De to siste setningene dine kan ofte være rett. Litt usikker på dette når det gjelder girolje og olje til sentralhydraulikken på enkelte VAG. På mange andre deler kan det være riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker og Omega på RS2en. Kjempefornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som kunne linket til butikk der jeg får kjøpt denne omega 690 oljen? tenkte å bytte på girkasse og bakdiff på rs2´n, så om noen har link til de 2 forskjellige oljene. Del gjerne link :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste nå at Mekonomen selger 690 oljen for 4700kr for en 5 liter? Jaja, da blir det castrol i stedet. Kan jo skaffe en ekstra girkasse til den prisen der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.