Baksetebeskytter til bruk med barneseter

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Er det noen som har noen tips til gode baksetebeskyttere. I Skoda'en har jeg brukt et laken, og det har funket fint, men nyere Audier blir utrolig stygge ved bruk av barneseter, så vil være litt førevar. Det er fremovervendte isofox seter som skal brukes, så må beskytte bakseteryggen godt også. Finnes det noe orginalt? Er til skinn/alcantara i en 8V Sportback.

Takker for alle tips. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen fra HTS Besafe. Dette er ei løsning som både kan brukes som sparkebeskyttelse på forsetene, eller som underlag/polstring under Isofix-stolene. De er tjukke og har veldig kompakt polstring, så det blir ikke slitasje- og strekkmerker på setene. Har brukt dette både i Passaten (med skinn/alcantara) og Golfen (skinn) i tre år og ennå bærer ikke setene preg av å ha blitt brukt til å frakte småunger i:). Jeg kjøpte de på Møller Follo den gangen jeg holdt til der og de er av samme typen som disse: http://www.pramworld.co.uk/besafe-kick-cover-black#.VU3QLK0cTIU

Recaro har ei tilsvarende løsning i tilsvarende materiale, men jeg husker i farta ikke om disse går så høyt opp på bakseteryggen, eller om de kun er ment som polstring under barnesetet. Berhard Brynildsen har i alle fall hatt slike i bilen sin i ei årrekke og er storfornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Besafe sitt sparketrekk kan jeg også skrive under på fungerer utmerket. Stor fornøyd, og lett å holde rent. Fungerer akkurat slik den skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med den er at den ikke er "tett" i overgangen mellom sittepute og bakseterygg. Ofte må unger bestikkes med kjeks o.l. for å ikke gjøre turen til et sant helvete og da blir det mye bøss. Med matta til besafe så samler det meste seg under setet og det er bare å løfte ut matta og børste/støvsuge/stoffrense den. Det er faktisk helt utrolig hvor lite bøss som havner utenfor matta.

De som er ekstremt nøye eller bekymra for bilen sin kan sikkert med fordel montere et heldekkende hundetrekk under beskyttelsesmatta til barnesetet. Det er jo bare å lage hull til Isofixen. Dette blir jo nesten så sikkert som spytrekkene i drosjer;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved bruk av seter som må "jekkes" fast i seterygg vil jeg anbefale å kappe til en plate ( som trekkes i tøy) dette for å fordele presset slik at setet ikke ødelegges.

Jeg har forøvrig skinnseter og et av hvert av de trekkene som er over her. Eneste merkene jeg har nå er der isofix festet går inn.

Om en gir ungene kjeks /bolle er det nå faktisk enkekelt å bare støvsuge det bort. Men de skal jo ha drikke også... Jeg ville gått for det tynne trekket, det beskytter setene best mot skitt. (men ikke så bra mot press fra setet, derfor jeg laget platen som beskrevet over)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.