#1 Skrevet Mai 10, 2015 Byttet til en ny EGR ventil på en 2006 Audi A6 2,0tdi etter at den gamle var kokset igjen og ga feilmeldinger. Etter dette har bilen fått en rykkete gange på lavt turtall når motoren er halvvarm. Når den er kald og driftsvarm er det ingen problemer. Jeg jager også litt på tomgang og ryker litt når den er halvvarm. Er det noe som må settes opp i VAGCOM etter at jeg har byttet denne ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2015 Prøv å utføre en grunninnstilling av den nye ventilen slik; Start med å ha tenning skrudd av Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder. Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Syklusen skal utføres 3 ganger totalt, altså 3 minutter venting tilsammen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2015 Prøv å utføre en grunninnstilling av den nye ventilen slik;Start med å ha tenning skrudd av Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder. Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Syklusen skal utføres 3 ganger totalt, altså 3 minutter venting tilsammen;) Gjelder dette del fleste vag? f.eks. 09 golf mk6 diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2015 Prøv å utføre en grunninnstilling av den nye ventilen slik;Start med å ha tenning skrudd av Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder. Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Skru deretter på tenning og skru den av igjen etter maks 2 sekunder Vent 1 min. Syklusen skal utføres 3 ganger totalt, altså 3 minutter venting tilsammen;) Takker for svar, har prøvd dette nå uten at det ble noe bedre Skal motor være kald eller varm ved denne grunninnstillingen eller spiller det ingen rolle? Når du skriver "slå tenning av" holder det å vri nøkkelen helt tilbake eller må den ut av låsen så alt blir dødt? Har logga verdier og motoren og ventilen oppfører seg eksemplarisk ved kald og varm motor, men når jeg logger verdier ved halvvarm motor ved tomgang så regulerer ventilen opp/ned så fort at det virker som den går i selvsvingninger med den følge at det ryker en del av eksosen og turtallet varierer en del. Når en kjører med halvvarm motor så rykker det/ujevn gange på bilen. Men som sagt, alt ok ved kald og driftsvarm motor. Flere tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2015 Tilleggsopplysning: når jeg kobler ut luftmengdemåleren (som også er ny) så går motor helt ok hele tiden, men får selvfølgelig opp gul motorvarsellampe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2015 ingen med tips her..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2015 er noe som heter charge pressure control, som kan grunninstilles.. dette er vel egentlig om man bytter turbo osv? Mulig man kan kjøre grunninstilling av den om du har vagcom. Ellers kanskje lmm er dårlig siden den går ok uten den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2015 Jeg har vagcom ja, men det var ikke mulig å komme inn å justere på EGR desverre. LMM er helt ny, men kan jo prøve å sette inn den gamle igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2015 Bilen gikk helt OK ved frakoblet LMM ? Hvordan oppfører den seg da med frakoblet EGR ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2015 Jeg har vagcom ja, men det var ikke mulig å komme inn å justere på EGR desverre.LMM er helt ny, men kan jo prøve å sette inn den gamle igjen.. kjør grunninstilling på chare pressure control for å prøve engine så long adaption... ligger under der. Justere egr kan du vel også på denne tror jeg: engine login kode 12233 så longadaption osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 30, 2015 Og en annen ting jeg kom på. Med lmm sensor frakoblet blir egr funksjon deaktivert. Så kan være derfor den fungerer greit da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2015 Takker for gode tips Satte tilbake den gamle lmm og koblet til denne for å prøve det først, virker faktisk som problemene var borte nå...skal teste mer i dag. Byttet jo til ny lmm rett før jeg byttet egr-ventilen for å være sikker på at ikke det var denne som skapte problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...