Hjelp til test av magnetventil

Anbefalte innlegg

Hvis jeg blåser i ventilen uten å koble til 12v som beskrevet over går luften 90° ned. Ergo det motsatte av det den skal gjøre da , Eller?

Ohm verdien målte jeg til 0,326 når multimeteret står på 2K.

Får forhåpentligvis en ny N75 i kveld.

-Geir-

Obs! : bh : Min feil, det er motsatt. Rettet opp i svaret ovenfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.a) Kontroll av spenningen til N75, tenningen må være på.

Bruk multimeteret og mål på kontaktpinnene til N75 pluggen. Her skal det være 12Volt.

1.b) Kontroll av magnetventilen (N75). Ventilen demontert.

Sjekk hvordan du kan blåse luft gjennom ventilen, hvis du bruker trykkluft vær forsiktig (ikke fult trykk).

Med spenning 12V; luft rett gjennom (når du holder magnetventilen som montert i bilen).

Uten spenning; luft 90° ned, fra WG siden (WG side = venstre side når kontakten er mot deg).

1.a) Målte spenningen til 11,1V =OK

1.b) Kobla N75 til kontakta m' tenning på. Resultatet ble det samme luft 90° ned = Ikke OK

En ting fant jeg ihvertfall ut! Dette må jo være den enkleste måten å teste på så lenge en slår spenning av å på m' tenninga. Bare å koble N75 fra og til med tenning på. Hvis ikke jeg har "missa" noe?? Hvorfor har ingen kommet opp med dette før? Slipper å rote med ledningsstubb og batteri :)

-Geir-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny magnetventil montert. OG Nå går bilen som bare det!

Lader 2.3 på måleren på flat veg. Har ikke testa i bakke. Tyder vel på at det er rett at den er chipet det da.? Er automat i min så har vel ikke overboost sånn som de med manuell?

Takk for alle innspill for test/fiksing av N75.

-Geir-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.