#1 Skrevet Juni 9, 2005 Sikkert et dumt spørsmål,men har jeg satt sammen demper og fjær rett ut i fra bildet? Har jeg alle delene jeg trenger? Hvilken funksjon har den blå plastringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2005 Ser rett ut det. Den blå ringen skal ligge rundt stempelet nedenfor endedemperen. Misjonen den har er å fjærne støv og skitt fra stempelet før det går ned i demperen og ødlegger tetningen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2005 Må rette litt på den, den blå ringen sin misjon er å ligge som demping, i tilfelle bånning av demper og deretter ødelagt demper..... Du har det meste, men en ting som kan være lurt er å ha bolter som må plukkes av, for dem kan ha en tendens til å sitte og deretter mye banning og ødelagte bolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2005 Apropos det med bolter. Når jeg og Kay monterte gewinde sist dro vi av to bolter, og samtlige burde byttes etterpå. Nå er det gjort, men vi sleit me å komme på åssen jeg skulle komme meg hjem uten bolt i demperen bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2005 Apropos det med bolter. Når jeg og Kay monterte gewinde sist dro vi av to bolter, og samtlige burde byttes etterpå. Nå er det gjort, men vi sleit me å komme på åssen jeg skulle komme meg hjem uten bolt i demperen bak. Men med litt fintenking løste det seg jo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2005 Takker for alle svar:) fortsetter montering i morgen:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2005 korleis det går?? Har du montert supersprint anlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2005 Går bra her..Har montert supersprintanlegget ja,og er kjempefornøyd:D Fikk montert senkesettet foran i dag, og tar monteringen bak i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2005 Må rette litt på den, den blå ringen sin misjon er å ligge som demping, i tilfelle bånning av demper og deretter ødelagt demper..... Du tar nok feil her gitt! Gummibufferen over den blå ringen tar i mot for bånning av demperen. Den blå ringen kun ligger der å slenger for å fjærne smuss og skitt som setter seg på demperstempelet pga oljefilmen den har fra demperen da den går opp og ned... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2005 Må rette litt på den, den blå ringen sin misjon er å ligge som demping, i tilfelle bånning av demper og deretter ødelagt demper..... Du tar nok feil her gitt! Gummibufferen over den blå ringen tar i mot for bånning av demperen. Den blå ringen kun ligger der å slenger for å fjærne smuss og skitt som setter seg på demperstempelet pga oljefilmen den har fra demperen da den går opp og ned... ....og hva om gutten har gassdemper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2005 Alltid olje i en gassdemper også! En gass demper er bygd opp av to indre sylindre. Den indre som demper stanga går i er det olje i som en standard demper. Denne delen er igjen en sylinder som er gassfylt rundt. Grunnen til dette er at trykke på gassen er såpass høyt at det ville lekket ut fort rundt tetningen til demperstanga. Fant ingen skisse på dette i farten, men står som regel beskrevet på noen leverandørers sider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...