#1 Skrevet Mai 12, 2015 Har trøbbel med min RS2 og finner ikke ut hva feilen er. Det startet med at bilen begynte å fjuske litt når jeg gav litt gass under kjøring. Når jeg kjørte rolig uten å gi mye gass gikk den som normalt. Nå går den ikke rent uansett. Den starter, men begynner straks å fjuske (høres ut som den ikke går på alle 5). Jeg kan få den til å holde seg på 2-3000 rpm og da går den rent, men slakker jeg av rabler den fælt og til slutt stopper den. Den går ikke på tomgang, bare såvidt hangler å går litt før den stopper. Jeg har afr-måler i bilen og den ligger på rundt 14-15 når jeg holder den på 2-3000rpm. Straks jeg slipper gassen, eller prøver å gi mer gass, går afr opp til 18+ og over 22 som er maks på min måler. Det vil vel si at den ikke får noe bensin, noe pluggene viser: de er helt hvite/tørre. Følgende er testet/gjort: - Feilkoder slettet og lest av igjen. Fikk feil på G28 sensor på blokka. Den er byttet i tillegg til G4 sensoren. - Har koblet av bensinrøret før fordelingsrøret og fyller en halvlitersflaske ganske kjapt: pumpa ser ut til å fungere. - Det kommer bensin ut av dysene, prøvd å starte bilen uten tennplugger tilkoblet: pluggene var våte av bensin. - Coilene ser ut til å fungere, det kommer gnist på hver plugg. - Lmm prøvde jeg å koble ut mens bilen gikk noenlunde greit: da fjusket den enda mer. - Lamda har jeg byttet men en jeg vet virker, fordi jeg hadde en liggende. - Hallgiver er skiftet for ca 30000km siden. Setter pris tips og deling av lignende erfaringer osv. mvh Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2015 Pumpa kan levere bensin, men klarer ikkje å lage trykk. Har du muighet så ville jeg satt på ett manometer på fuelrail Om du får laga deg en slange med banjo kan du koble deg inn på fuelrail med en dobbel banjobolt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2015 Har du skiftet bensinfilter? Hadde samme problem med min RS2, og da måtte jeg skifte filter. Gikk bra en stund etterpå, men begynte å fjuske igjen etter kort tid. Byttet så bensinpumpa, og bilen har gått uten problem siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2015 Pumpa kan levere bensin, men klarer ikkje å lage trykk. Har du muighet så ville jeg satt på ett manometer på fuelrail Om du får laga deg en slange med banjo kan du koble deg inn på fuelrail med en dobbel banjobolt. Det skal prøves. Skal prøve å få målt bensintrykk i morgen. Har du skiftet bensinfilter? Hadde samme problem med min RS2, og da måtte jeg skifte filter. Gikk bra en stund etterpå, men begynte å fjuske igjen etter kort tid. Byttet så bensinpumpa, og bilen har gått uten problem siden. Skiftet bensinfilter i fjor høst, så det kan det ikke være. Men det heller litt mot at bensinpumpa ikke leverer nok trykk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2015 Har prøvd to andre bensinpumper i dag (en fra en gammel Audi 100 og ei fra en B4 V6). Ingen av de funket noe særlig. Så gav jeg egentlig opp, monterte tilbake originalpumpa og ryddet opp verktøyet for å ta kveld. Prøvde å starte en siste gang, og da startet den og gikk fint på tomgang! Reagerte fint med gasspedalen og afr var normal hele tiden. Eneste jeg har gjort var å ta ut pumpa og sette den tilbake i tanken igjen... Rare greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2015 luftlekkasje... kjenn på belgen inn på spjeldhuset, får du olje på fingrene fra undersiden av den har du funnet problemet. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...