Mistet kontroll på vinduer fra førerposisjon..!!?? Sharan/Alhambra

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig mistet muligheten til å kjøre vindusheisen i førerdøra på Alhabraen min.. Jeg kan kjøre passasjervinduet ned, men ikke opp..

Bakvinduene får jeg heller ikke kjørt.. Men alle vinduene fungerer fra plassene sine.

Jeg byttet selve bryterenheten i døra for å starte med noe enkelt, uten at det forandret noe som helst..

Jeg har sett over koblingsskjemaet for vindusheisene, uten at jeg klarer å bli noe særlig glupere.. Noen som har noen tips til hvor jeg skal begynne å leite etter feil her..?

97-92625.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke ledningene melom døra og bilen som er røket da? er jo ikke direkte uvanlig at ledningene ryker der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virket rart at "alle" vinduene skulle bli rammet sånn helt plutselig, men det er helt klart et sted å sjekke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør f.eks vinduet bak helt ned, for så å kjøre det opp mens du holder knappen inne helt til du hører et lite "knepp", da slipper du og venter i ca 15 sek før du kjører vinduet ned igjen. Dette skal resette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør f.eks vinduet bak helt ned, for så å kjøre det opp mens du holder knappen inne helt til du hører et lite "knepp", da slipper du og venter i ca 15 sek før du kjører vinduet ned igjen. Dette skal resette.

Dette er bare for å grunninnstille slik at auto funksjon virker vel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noe ledningsbrudd, og den funksjonen har ingen effekt.. Jeg merket meg i dag at heller ikke knappen for å låse opp og igjen dørene ikke fungerer. Hvis jeg holder inne begge knappene for å kjøre vinduene bak opp så går vinduene litt hver sin gang til de er lukket..blir ikke klok på dette, og det begynner å bli ganske irriterende... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T36 ser jo ut til å være felles for veldig mange ledere. T15 og T16a også. Åpne og litt kontaktspray på disse kanskje..

Du sier: "Jeg kan ikke se noe ledningsbrudd", om ikke ledningen er helt av med isolasjon og det hele, er det vanskelig å se...men har du målt lederne mellom T36 i A-stolpen og T16a i døra om det kan være brudd, mens du åpner og lukker døra?

Mål spenning mellom T16a/10 (+12V) og T16a/11 (0V) mens du åpner og lukker døra.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt tid til å sjekke dette grundigere enda dessverre, men ved en tilfeldighet oppdaget jeg i dag at jeg kan kjøre begge bakvinduene ned , men ikke opp..det vil si - hvis jeg holder inn begge bryterne samtidig så kjører vinduene opp litt i rykk og napp.. låseknappen for å hindre kjøring av vinduene bak fungerer.. passasjervinduet foran kan jeg kjøre ned, men ikke opp. Førervinduet fungerer ikke i hele tatt.. alt i alt fører det til at jeg mistenker kontrollenheten for å ha noen problemer..J295 heter vel denne på tegninga..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan føye til at T16 er pluggen til bryterpanelet i døra, og ser tilsynelatende ok ut, men jeg skal få målt på den for sikkerhets skyld. T15 er vel på selve kontrollenheten, men hvor den er lokalisert vet jeg ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det demontering for å måle litt, og det viste seg å være ei ledning som ikke var gått av helt, men som "kom og gikk". Fikk klippet den og skjøtet den, og vips så fungerte alt som normalt igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.