#1 Skrevet Mai 13, 2015 Har en A4 1.8TQ som ikke vil starte. Følgende har jeg funnet ut, men trenger hjelp til feilsøking. Får ikke kontakt med ECU via VagCom. Ikke strøm til bensinpumpa. Sjekket alle sikringer og de er i orden. Har byttet rele nr 30 som sitter ved ECU uten noen endring. Har prøvd å bytte ECU, men får ikke kontakt med den heller. Trenger tips på hvordan feil søke videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2015 er ikke en form for overspenningsvern til ecu? tenker bare fra da jeg monterte en 2,5tdi r5 motor i en pajero hadde da ute og splittet ledningsnettet i dasjbord. på denne var det ett overspenningsvern/relè bak sparkeplata på passasjersiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2015 Ligger ikke noen bak sparkeplata på passasjersiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2015 hei har du uorginal radio? den kan forstyrre diagnose kommunikasjonen. får du kontakt med andre styreenheter, abs eller airbag? målt om der er spenning på + ledningene til ecu? kl 30 strøm og kl 15 strøm ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2015 (endret) Da har jeg fått gjort noe igjen Er org.navigasjon på bilen. på nr. 15 er det ikke noe strøm men på nr 30 måler jeg bare 0,75v Når jeg har på tenningen så får jeg 12v på nr 30, men fortsatt ikke noe på 15. Hvor kan jeg lete videre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2015 Prøver å lese litt på ledningsdiagramene, så siden det ikke er strøm på nr 15 betyr jo at det ikke kommer signal fra tenningen? Men jeg får lest ut diagnose fra airbag og mange andre. Kommer heller ikke innpå ABSen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2015 Er det mulighet for at bakstykket på tenningslåsen kan være defekt siden jeg ikke får strøm til nr 15? Får jo noe kontakt med noen andre styreenheter. Men i bilen så virker ikke el.vinduer, navigasjon og bilen starter ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2015 Har nå målt at det er strøm ut fra nr 15 på tenningstykket + at jeg byttet det, men fortsatt ikke noe liv Trenger sårt tips nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2015 Har nå målt at det er strøm ut fra nr 15 på tenningstykket + at jeg byttet det, men fortsatt ikke noe liv Trenger sårt tips nå Hei. Litt usikker på om du har gjort riktig, men i hvert fall så er de tekniske betegnelser som vi bruker følgende Klemme 15 er tenning på Klemme 30 er konstant 12v spenning. du skriver at du har målt på nr 15 og nr 30.? det vil nok ikke bli riktig hvis du ikke har lest i strømskjema hvor kl 15 og kl30 går inn i ecu. det vil som regel være 2 til 3stk KL 30, og 1stk kl15 inn på ecu for motor. Det er jo også jordingspunkter som kan være synderen. det er jo også snodig at du ikke får lest av abs, kan det hende du har feil med rele for kl30 (spenningsforsyningsrele) som antagelig er felles. Har ikke jobb pc her nå, men du kan sende meg reg nr ditt så kan jeg sjekke i morgen i strømskjema hvis du trenger det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2015 Kjempe fint at du vil se på skjema Får målt konstant strøm på kl30 der Rele 30 står men her er det ikke noe strøm på kl 15 så ville jo tro at problemet er før Rele 30. Regnr er BP 45733. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...