Audi A4 b6 2.5 tdi motor bytte til 3.0 tdi?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett par spørsmål bare.eventuelt,

Leker litt med tanken på en 3.0tdi fra b7 i min b6 2.5 tdi. Er dette mulig? ser for meg det er noe de samme motorene? eventuelt, vill canbus takkle hjernen til den nyere motoren? noen som har prøvd dette?

beklager om dette er postet på feil forum.

Mvh

Arild Musum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller meg i utgangspunktet positiv til ideen. B7 er jo mer eller mindre en facelift fra B6 og de har mye til felles. Det som umiddelbart slår meg er at jeg vil tro det blir dyrere å gjøre denne konverteringen enn å kjøpe en B7 3.0tdi. Jeg tipper du ser på minst 50 - 60 k i deler og mye arbeid, samt at du heller ikke sitter igjen med en godkjent bil- Hvorvidt det lar seg godkjenne, har jeg ingen mening om. Med det sagt så er jeg fan av slike ideer og skulle likt å se det lykkes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

b6 kommer jo med 3.0 v6 bensin. må da være ett håp om å få godkjent da? skal ihvertfall sende inn en søknad til biltilsynet og snakke med audi norge. Regner også med at jeg må ha understell og girkasse fra samme biltype. Er egentlig ganske sikker på at motoren passer rett i med tanke på motor fester osv, men ikke helt 100% sikker.

Mest spørsmål rundt canbus osv. Er bare på ide stadiet enda, så vi får se etter jeg har fått nok informasjon om hvor dyrt det eventuelt blir. regner med hvertfall 40k bare på motor og gir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.