problem etter aut.kassebytte S6 2,2 1997

Anbefalte innlegg

har byttet kassa fra s6'en.

fikk tilsendt ei kasse som har stått på en 95 eller 96 s6. begge 2,2.

det første som hendte når jeg koblet til batteri var at soltak gikk opp..??

men fortsatte og kjørte gjennom girene og fikk fylt rett megnde olje.

klar til testkjøring, men da gikk kassa i nød, koblet til vcds igjen scannet og slettet feikoden.

00652 - Gear Monitoring

27-00 - Implausible Signal

kassa gikk da ut av nødprogram, men virker kun i revers.

setter jeg spaken i D så viser indikator fortsatt N.

setter jeg spaken i 3 viser indikator R og motoren stopper.

tenker å prøve å bytte bryteren der som wiren går inn på kassa, noen som vet om det lar seg gjøre uten å ta kassa ned igjen?

kan det være forskjellige ecu på disse kassene?

og hvorfor gikk soltaket opp og ikke virker lenger.

har koblet fra kassa inntil videre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet bryteren, gikk med et nødskrik uten å måtte ta ned kassa.

Holdt å ta av det ene girkassefestet og løsne det andre slik at kassa kom litt ned i bakkant.

Nå viser display rett og alle er gir ok :)

Men funderer enda på soltaket... Står åpent, sikring ok.

Finnes det noe nødlukking på c4? Husker at på mercedesen så kunne man stenge luken med en hjulnøkkel i koffertrom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men funderer enda på soltaket... Står åpent, sikring ok.

Finnes det noe nødlukking på c4? Husker at på mercedesen så kunne man stenge luken med en hjulnøkkel i koffertrom

Har erfart på en S6 som hadde stått et par måneder at takluka gikk opp og ble der.

Løsningen var skifte av motoren.

Antar at soltaket ikke har noen relasjon til kassa, men kommer av at bilen har stått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet fra motoren til luka og koblet til igjen så virket den igjen..

Men virker som denne kassa også er ferdig..

Fungerer på girene, men slurer fremover og går i nød etter ei lita stund... Kontrollerte oljenivå.ok.. F**

Virker som den ikke slurer i revers..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte du opp igen gammel converter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, monterte converter som fulgte med kassa.

kassa fungerte egentlig kjempefint da jeg tok en testrunde på 2-3 km, men når jeg skulle inn avkjøringa så startet den å bare slure.. inn på bukken og sjekket oljenivå som var ok.

nå slurer den fremover og går i nød hvis jeg flytter girspake fra D til R. stopper og starter motor så går den ut av nød til neste gang jeg flytter spaken..

skal lese av feilkoder og eventuelt prøve å tappe ned olja og bytte filter på nytt

girene fungerer, ser det på speedometer når bilen henger på bukken. slipper jeg bilen ned på gulvet så slurer den i alle gir forover..

ikke antydning til sluring bakover..

har gitt opp for nå.. tar meg ei kald pils ;)

mistenker at de var kortsluttning i bryteren på kassa som gjorde at motor til soltak klikka..

den fungerer fint nå etter at jeg koblet fra og til igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som tilfeldigvis har hjerne og bryteren på automatkassa til s6 2,2 liggende?

mistenker en elektronisk feil siden den oppfører seg likt som det den gjorde med den gåene bryteren..

slurer framover og pluttselig kan rykke til, men går da i nød og motor stopper. revers fungerer fint.

funket fint noen km på prøveturen etter at bryteren ble byttet før den startet med tullet igjen..

når bilen henger på 2 søylerbukken så fungerer girene på kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.