#1 Skrevet Mai 16, 2015 Har en 2006 Touareg med luftfjæring. Når den er parkert hører jeg det siger ut luft fra v.side fremme. Bilen siger ned på dette hjulet. Er sikkert nippel eller belg som lekker. Er dette dumt å kjøre med? Kan man risikere at lekkasjen blir verre? Den synker ikke når den står i Load Level. Bare i de midtre stillingene ser det ut til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2015 Om det lekker mye vil til slutt luftfjæringa låse seg i nedre posisjon fremme, går fint å kjøre rolig hjem med om man tar det litt ekstra pent. Er mest sannsynlig rest-trykksventilen som lekker, kurant sak å bytte om man har det rette verktøyet. Delen koster ca 800 på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2015 Hevet bilen til maks, spylte med høytrykkspyler. Det kom fiselyd fra der slangen går inn i luftdemper. Prøvde i rikke på denne nippelen og datt slangen av. Bilen står nå med nesa flat og ræva opp. Er altså nippel eller inngangen på fjæra som er røket. Hva gjør man nå. Skal klare å kjøre den til verksted, men er det mulig å reparere dette på noe vis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2015 Akkurat det samme som skjedde på min, rest-trykksventilen knakk når jeg tok i slangen... Setter du bilen på møller så vil ikke de bytte bare ventilen, de bytter hele luftbelgen, ca 20.000 i deler og arbeid. Men om du er litt nevenyttig så bytter du rest-trykksventilen lett selv, tar ca 1 time. Du trenger en god batteri drill, bor, fett , "grisepikk" av den grove typen og ett spesialverktøy for å skru inn ny ventil. Bor opp ett hull i midten av ventil, typ 6mm, avhenger av størrelse på "grisepikk" ha fett på boret slik at spon ikke kommer inn i luftbelg, rengjør bor jevnlig og ha på masse fett, spesielt rett før du er igjennom ventil. Så er det bare å ta "grisepikken" og skru ut ventilen, monter ny. Du trenger ett spesialverktøy for å skru inn ny ventil, har laget meg en slik en selv som du kan få låne om du ikke får tak i. Det er nok ikke helt krise om det kommer litt spon i i belgen, blir ikke liggende i klem noe sted. Delenr på ventil er 7L0 616 813 B Ett tips er å ta en stålbørste og pusse vekk møkk rundt ventilen, for så å spraye på WD40 eller annen rustløser før du gyver løs på jobben, gjerne i ett par omganger daglig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Bilen er levert på verksted, ikke Møller. de bytter begge luftbelgene fremme. Gikk ikke å bytte bare ventilene. Mulig de ikke tør å prøve metoden her. Sikkert like greit å få byttet ut belgene. Har etter hvert fått med meg at nippler tæres opp og da er det ikke bare en del som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...