#1 Skrevet Mai 16, 2015 God dag folkens, Jeg har lyst å bygge om og godkjenne min originale Golf III VR6 til Syncro VR6. Begynte i god tro etter at jeg hadde snakket med teknisk sjef på Møller Haugesund, da det ikke skulle være noe problem å få det godkjent. Har også snakket med BT Haugesund som sier jeg skal kontakt Møller for å få anvisninger for ombyggingen. Problemene begynte da jeg stilte spørsmål om hvordan gulvet i bagasjerommet skulle/måtte se ut. (Har ikke klart å skaffe et originalt Syncro gulv, og har mest lyst til å lage et selv) Sendte mail til Møller Norge som er hoved importør, de har ingen spesifikke hidden på en slik ombygging og kan derfor ikke godkjenne bilen sier de selv. Og det kunne heller ikke Møller Haugesund. Så jeg kontaktet BT Haugesund igjen, men de svarer bare med det samme at jeg må kontakte Møller, og Møller sier jeg skal kontakte BT. Har blant annet sett en Vw Vento som ble bygget til VR6 Syncro og er godkjent med skilt. Da er det vel ikke umulig for meg å bygge en Golf VR6 Syncro, det er tross alt en bil som faktisk har rullet ut av samlebåndet til VW. Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2015 Gulvkonstruksjonen bak er vel en del av deformasjonssonen til bilen, og møysommelig konstruert og krasjtestet før bilen i sin helhet er typegodkjent. Å bygge dette selv etter eget hode og konstruksjon er vel omtrent garantert en glemmesak på en bil som skal godkjennes. Finnes masse info om samme problemstilling (bare for audi, men ellers samme jobben) her: http://forum.vacn.no/search.php?searchid=2331362 Står i et innlegg fra 2005 der at BT har sluttet med å godkjenne ombygg fra 2WD til 4WD.. Mulig denne Ventoen var godkjent før dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2015 første bud er å starte med en bil som alt har syncro som base... er store forskjeller som du sikkert er veldig klar over. og siden man kan få kjøpt golf 3 syncro "relativt" billig så bør det la seg gjøre å bygge om til vr6. usikker på om møller gir ut papirer på så "nye" biler. men får du jo de til å godkjenne at du har brukt ritkige deler så bør det jo gå? jeg bygde om min golf 2 GT syncro til G60 syncro. det gikk greit det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2015 Grunnen til at jeg ville bruke dette karosseriet er fordi det har 2 dører, og alt av kanaler og gulv er byttet. Så den er meget rustfri. Er ikke så lett å få tak i en VR6 Syncro med 2 dører. Ja jeg har også hørt at Møller har sluttet å gi ut papirer på så "nye" biler. Men regner med noen her på forumet har kjennskap til den Vento VR6 syncroen? I verste fall sveiser jeg bare igjen bagasjerommet og kjører original fwd, da blir det delesalg... men planen var 4motion og turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2015 du må forøvrig belage deg på å bytte tunellen også som sagt så er dette mer jobb en det smaker egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2015 Har prøvemontert drivlinja og tunnelen trengte ikke byttes, sveiste kun fester for mellomaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2015 ok, en MK2 ting det da kansje. ja ja, du får kjøre på, lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2015 Tore Magne Bjørnødegård fikk såvidt jeg husker igjennom en søknad på å bygge Corrado Syncro, mulig han kom så langt at han fikk skilter også. Søk opp navnet hans her og finn tråden, så har du ihvertfall noe å henvise til og du kan også høre med han hva han gjorde. Usikker på om han fortsatt er aktiv her, hvis ikke finner du han på Facebook. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2015 Takk Mads, leste tråden hans og ser ut som han fikk det godkjent til slutt. Synd han ikke er åpen for PM, men skal sende en mail til BT Haugesund igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...