#1 Skrevet Mai 16, 2015 Har kjørt 30mil i byen med den og testet den EN gang i 4 gir. Ved 6000rpm sliret den... Har ikke opplevd at de slirer så sent i innkjøringen før. Jeg har 630bhp ved 1.7bar i denne mappen. Bare fortsette å ta det piano i 20-30mil til eller? Clutchmasters FX500 clutch 240mm til en 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2015 Hvordan er anleggsflaten på svinghjulet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2015 Svinghjul er nytt. 6 puck clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2015 Hørtes ut som veldig mye effekt på en "vanlig" clutch. Hvor mye nm har du? 750? På gamle Ford-motorer på 650+nm, så måtte vi over på Tilton 3-skivet clutch for å få det til å sitte. Prøvde mye forskjellig med disk og trykkplate, men det satt ikke. Tilton er mig å kjøre med, men med 630hk er det vel ingen pendlebil uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2015 Ved 1.7bar har jeg bare 565NM og clutchen er ratet til 750NM... noe rundt der. Men jeg leste på Clutchmasters sin side at disse Kevlar clutchene krever MINIMUM 500miles innkjøring. Det er 800km så jeg får bare legg på med tålmodighet og ta "noen" runder rundt i byen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2015 Ved 1.7bar har jeg bare 565NM og clutchen er ratet til 750NM... noe rundt der. Men jeg leste på Clutchmasters sin side at disse Kevlar clutchene krever MINIMUM 500miles innkjøring. Det er 800km så jeg får bare legg på med tålmodighet og ta "noen" runder rundt i byen. Skjønner! Har ingen erfaring med Clutchmaster, men når du sier det så krever vel kevlar en annen tilnærming ja. Hvordan var den når den ble montert? Vond å få i gir? Måtte holde clutchen inne en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2015 Nei, ingen problemer med å kjøre med den. Byttet slaven samtidig som jeg var inni der. Har kjørt med FX400 i 4 år nå og liker disse clutchene. Jeg var nok bare litt mer tålmodig da jeg kjørte inn min FX400 for 4 år siden..... ta meg ei bolle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2015 Dessverre har jeg opplevd akkurat det samme som deg, vedrørende sluring på Clutchmaster ved innkjøring eller ved kort tids bruk. 2 ganger har det endt med bytte og den siste står i enda grunnet en stk 2l tfsi som ikke virker lengre. Alle gangene er det montert sammen med nye enkelmassesvinghjul. Det ble ikke feilsøkt når det ble demontert, bare bytte ut/inn med ny. Håper det går seg til, da det naturlig nok er kjipt å bytte ev. en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2015 Hvor langt kjørte du de inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 17, 2015 Den "nye" som ble satt inn i 2l tfsi med gt28 turbo, mener det var fx300, ble kjørt ca 1000km før den ble skikkelig testet.. Nå skal det sies at det ikke var meg som kjørte, så jeg vet ikke med 100% sikkerhet at den ble kjørt ihht til innkjøring hele tiden, men det ble påstått. Tidligere stod det en fx100 som sikkert var i grenseland, men jeg har en teori om at det er kombinasjonen av esp og quaife diff som brukte den opp iløpet av ca 20000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 17, 2015 Ja, det står på deres nettsider at de 800km må være bykjøring. Langtur på E18 teller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...