Anbefalte innlegg

Skulle levere fruens bil i går til ny eier. Helt uten forvarsel, ingen ulyder eller lamper mister jeg alt av effekt og stor hvit sky står ut av eksosen Og bilen stopper. Og det lukter veldig brent.

Trodde først det brant.

Bilen startet igjen og gikk helt fint. Men greier knapt å dra seg selv. Lot den da stå og fikk den tauet hjem. tok av slanger på turbo osv og den turboen er helt ferdig. "Propropellen" sitter faktisk helt fast mens akslingen kan sendes rundt. Men det som bekymrer meg mer er at bilen ikke starter igjen. Skal vell kunne starte og gå rundt selv om turbo er tett/skjært/sitter fast?

Kan motor ha tatt kvelden samtidig? Får ikke dratt den rundt manuelt da jeg ikke har den pipa som passer på veiva.

Kan også nevne at da jeg tok av nedre intercoolerslange fra turbo rant det ut 1-2 L olje!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen må ikke starte når det er sånn turbohavari som du refererer til her.

Hvis ikke motoren din går rundt kan dette være fordi den "stanger" i olje, min klarte seg med ett turbobytte og fikk olja ut av sylinderene, var ingen problemer senere som følge av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe ok måte å finne ut dette på utenom å kjøpe ny turbo og bare sette på??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut plugger først og sjekk de! Kan du dra rundt motoren da, står nok spruten godt, så legg litt over.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig heldig om dagen du. :-(

Ikke start bilen før du har fått sjekket at det ikke er kommer fremmedlegemer inn i motoren da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja veldig morro. Er på ferie nå så får satse på at det løser seg når jeg er hjemme igjen. Det kjedeligste var jo at jeg hadde pakket bilen med vinterdekk osv. Sku til Porsgrunn å bytte den i 99 s4. 2.7. sedan. gikk åt skogen 300 m nedenfor huset. Så litt flaks å da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 sedan hadde blitt saker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 sedan hadde blitt saker

Ja hadde blitt det, for bli en annen gang... kjenner jeg er litt nervøs for å begynne med A3`n, håpe den ikke har gått åt skogen da, var jo ingen ulyder, ingen varsellamper som oljetrykk eller noen ting, kun at den slutta å dra, hvit røyk spydde ut og bilen stoppa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som om motoren har havarert og sendt deler ned til turbo og havarert denne også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som om motoren har havarert og sendt deler ned til turbo og havarert denne også.

ja er det jeg er redd for også, selv om jeg har gått å ventet litt på turbo.

da denne har pipi/plystret (høres ut som dynamostøy) en stund nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi kommet litt lenger, fikk av turbo i går. Impeler sitter bom fast. Mutteren som sitter på akslingen har løsnet og blitt med inn og ødelagt det meste av turbo;)

Men motor går fint rundt. Tok ut glødepluggene satte den i 6 gir og ga den et dytt. Da kom den med en gang og som Bjørn Eirik sa kom det en god sprut med olje, ingen ulyder å finne i motor når man turner den på starter og lik komp på alle 4. Tyder på at det "kun" er turbo.

Er det noe lurt triks for å få ut katalysatoren av disse bilene, er jo alt for trangt begge veier. Tenkte jeg skulle fjerne den og EGR når jeg først driver (har software som har fjernet (EGR).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny turbo montert, bilen testet og alt virker ok. Men, virker som om motoren kvitter/kaster av seg oljen, dytter den ut i innsugssiden. Intercooler blir "fylt" av olje- Noen som vet hva dette kan være?

Kan det være noe retur som er tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor handlet du turbo ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.