Anbefalte innlegg

Sikkert mange som er enig at dette er en av de råeste bygg noensinne av audi's. Er flere selvsagt, men en av dem!!

Liker spesielt det snudde dobbelt-kammer innsuget, da dette gir en kort vei mht IC. Innsuget er likt det som var på pikes peak og S1 evo2 borsett fra at det er snudd.

Bra size på fram dekk og : rolleyes

imsagtomotor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe vi får se den norske motoren tusle og gå snart og,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber::tilber::tilber:

Dette er helt sinnsykt...720hk med 34mm restriktor sier igrunn gansske mye!!

Har faktisk opplevd en sånn bil i virklighet på Vålerbanen i 1998!

Et finsk team som hadde den..Skulle ha hørt LYDEN! :tilber::tilber:

Satte banerekord visst,som står fortsatt idag..enten 52 el 58 sek??

De var ikke snaue når det gjalt privat biler heller-2 svart S8 med 19"(det var STORT i 98)..Den ene registrert LAPPI 1,og den andre LAPPI 2 : smil :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier du det! har de virkelig hatt en 90 IMSA på våler!

Må ha vert en rå opplevelse!

Kan jo hende vi får se\høre en på quattro jubilee....håpe håpe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder, info, linker om 90 IMSA ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber::tilber::tilber:

Dette er helt sinnsykt...720hk med 34mm restriktor sier igrunn gansske mye!!

Det snakkes om over 1000 hk uten restriktor :tilber::tilber: Rått uansett om den har restriktor eller ikke : rock : Gleder meg til å se en S2 Coupe ex-Gruppe A bil med en slik motor i ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er et bilde.

Vet at det også først kom med en maskin på 620 hk\600nm.

Rør ramme, kevlar body, 330mm fram og bak. 17x14" hjul. dekk på pene 65cm bredde!!

1206 Kg.

gto.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort og greit rå bil. Har vel hørt at noen bygger det i klubben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk en film (vhs) som eg fikk av fatters for noen årsiden, den handler om hvordan en IMSA er bygd opp fra ramme osv...

Filmen heter quattro Racing in the USA og varer i ca 26min. :tilber:: rock :

:tilber: IMSA GTO Championship 1989 :tilber:

Finner faktisk ikke filmen men mener at den fåes kjøpt hos museummobile eller hos audi.de for spesielt intereserte... Sorry folks trodde jeg hadde den fortsatt... vet da !"#¤!!!!!! hvor den har blitt av jeg.... : bråk :: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier du det! har de virkelig hatt en 90 IMSA på våler!

Må ha vert en rå opplevelse!

Kan jo hende vi får se\høre en på quattro jubilee....håpe håpe!

Ja det var mildt sagt en heftig opplevelse!!Det jeg husker best var kvittringa fra turboen! Tenk at 52 sek på runden er faktisk nesten 10sek raskere enn de råeste super saloon bila idag... :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk en film (vhs) som eg fikk av fatters for noen årsiden, den handler om hvordan en IMSA er bygd opp fra ramme osv...

Filmen heter quattro Racing in the USA og varer i ca 26min. :tilber:: rock :

:tilber: IMSA GTO Championship 1989 :tilber:

Den filmen må du få inn på hiddenn så jeg kan laste ned av deg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye ekte Imsa blir det egentlig på den norske Imsa replicaen? Hørte snakk om at de ihvertfall har fått tak i org kasse... hva med motor? Eller forblir det kun en Imsa motor i Norge?

Pål: Er det en S2 Imsaen til Jørn havner oppi? Trodde det var en Gruppe B SQ eller noe den skulle oppi jeg.. men lenge siden jeg har hørt om det så jeg husker helt sikkert feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den filmen må du få inn på hiddenn så jeg kan laste ned av deg!!!

Skal se om jeg klarer å få det til må vel surfe nettet rundt for å finne litt faq til hvordan man mekker vhs inn på pc og videre til movie file.....

Skal i hvertfall gjøre et forsøk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den liggende på hiddenen, 409mb, VHS-rip

Vet bare ikke hvordan den skal legges ut på nett :confused:

Vil ha, vil ha ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

minner om at warez o.l. ikke skal forekomme på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg klarer å få det til må vel surfe nettet rundt for å finne litt faq til hvordan man mekker vhs inn på pc og videre til movie file.....

Skal i hvertfall gjøre et forsøk!

Jeg har forsket litt på det, har også gjort noen "tester" på det. Har et Pinnacle kort til maskina som jeg kobler VHS'n til. Bare å spørre, så kan det hende jeg kan hjelpe deg!

Send PM......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål: Er det en S2 Imsaen til Jørn havner oppi? Trodde det var en Gruppe B SQ eller noe den skulle oppi jeg.. men lenge siden jeg har hørt om det så jeg husker helt sikkert feil.

Jørn bygger på en eks-Tommy Kristofferson S2 rallycross bil, med IMSA motor og S1 girkasse. Her er forøvrig motoren hans, som han tok med til en "Show and Tell" i lokallaget : rock :

IMSA-motor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forsket litt på det, har også gjort noen "tester" på det. Har et Pinnacle kort til maskina som jeg kobler VHS'n til. Bare å spørre, så kan det hende jeg kan hjelpe deg!

Send PM......

Har du lyst til å avklare om det er copyright materiale på VHSen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lyst til å avklare om det er copyright materiale på VHSen?

Mener du med det? Er bare litt testing jeg har drevet med, for å kunne legge inn en film ifra 10-års jubileumet...... Legger ikke mye arbeid i dette for tiden.

Det må jo være opp til hver enkelt å sjekke sånn......

EDIT: Hvis det er den filmen med oppbygging av IMSA du mener, så er det IKKE jeg som sitter på den. Ville bare si ifra til han som hadde filmen om at jeg har vært borti det å legge inn VHS på PC. Trenger ikke finne opp kruttet på ny........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om en f.eks har S-vhs input på maskin er det bare og kjøre på! Så kan en konvertere matriale til divx eller annet etterpå!

Er bare heldigg det snudde innsuget!! Kan ikke bli bedre løsning!

PS! får laget replica av dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var mildt sagt en heftig opplevelse!!Det jeg husker best var kvittringa fra turboen! Tenk at 52 sek på runden er faktisk nesten 10sek raskere enn de råeste super saloon bila idag... :tilber:

Tror Håvard Lien kjørte ny rundetid på Vålerbanen i fjor på ca 57 sek : gråter : Leit at ikke Audi'n beholdt rek'n, men Audi'n er jo tross alt bygd seint på 80-tallet, mens eks Lien-C4 Corvette'n kun er noen få år gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Håvard Lien kjørte ny rundetid på Vålerbanen i fjor på ca 57 sek : gråter : Leit at ikke Audi'n beholdt rek'n, men Audi'n er jo tross alt bygd seint på 80-tallet, mens eks Lien-C4 Corvette'n kun er noen få år gammel.

Ja men Imsaen kjørte faktisk på 52 sek og har fortsatt rekorden,men jeg lurer på om det ikke er noen offisiell måling på Imsaen...Bare uoffisiell runderekord..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....som han tok med til en "Show and Tell" i lokallaget : rock :

OT: hmm God ide,

*spørre rundt om noen har en snasen motor å vise frem på lokallagstreff*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.