#1 Skrevet Mai 18, 2015 (endret) Heisann, har en liten sak nå.. Har en 200 20v 1990mod. med en noe dårlig bakdiff. da den plutselig gikk tom for olje.. heldig vis kjørte jeg ikke så lenge at den sto i stein. Men nå har diffen begynt å synge etter jeg fikk olje på den igjen. Da er spørsmålet mitt: Passer en Audi 100 2.3E Quattro 1990 (typ44/C3) diff. på min 200 20v 1990 ?? Takker på forhånd !! Mvh R. Lynghaug 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2015 Du må sjekke koden på bakdiffen på den 100en. Type 44 quattro av 1990-årgangen finnes med to utvekslinger, 37/9 (4.111:1) og 41/9 (4.555:1). Førstnevnte har kode AAT, sistnevnte har kode AMZ. Opplysningene kommer fra http://www.partsbase.org/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2015 Takker så meget ! Skal få sjekket dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2015 (endret) Her er noen bilder fra 100 diffen. Fikk ikke de tallene og kodene til å stemme ?? Er det noe tall/kode jeg ikke har funnet ? Ser også ut som at den har vært skiftet på den bilen en gang i tiden... Edit : koden er visst 017525053F og er brukt på flere 100/200 modeller Edit nr2 : Fant også en kode på høyre siden av diffen på "Lokket" ut mot aksling: 017525131B WWO ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2015 Du har bare funnet diverse støpemerker og delenummer. Du må se etter en flate som er maskinert glatt, hvor koden er stemplet inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2015 Etter hva jeg har skjønt så er 20v og vanlig 100/200 forskjellig.. : / Så du må nok få tak i en 20v diff, tror faktisk det ligger en på ebay om dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2015 Alternativet er å få den overhalt hos et girkasseverksted. Lite trolig at drevene er mye slitt, det er nok heller lagerne internt i diffen som ikke likte å bli tørrkjørte og har begynt å synge. Jeg skal ikke si det sikkert, men det er nok ikke en DIY-jobb å overhale diffen. Lagerne er nr 25 på bildet. Etter hva jeg har skjønt så er 20v og vanlig 100/200 forskjellig.. : / Så lenge koden er lik, så skal enheten være lik... Men om den er lik på en 2.3E og en 20V er nok ikke så sannsynlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2015 Jeg har en 20v diff liggende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 19, 2015 Finner ikke noe mer info på den 100 diffen.. har sett over, under og på sidene Tom: Har du litt mer info om den diffen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 19, 2015 Aner ikke KM men kan finne ut koden på den da. Går fint rundt å alt. Med sperre ja ofc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2015 God morgen ! Har funnet koden AAT både på 100'en og 200'en. Så da blir det ett forsøk først med 100diffen Takker for all hjelp og raske svar !! Tom: Mulig jeg ikke trenger den diffen din, som du ser over her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...