#1 Skrevet Mai 19, 2015 Trenger råd. Har en 2004mod Golf 5 med støy fra forstilling. Ved kjøring på ruglette/grov asfalt så støyer den forferdelig. Ikke dekkstøy, men virker som ujevnheter forplanter seg i karosseriet. Har byttet bærebruer, bærekuler og lenkestag, men støyer fortsatt plagsomt mye (konstant lyd, øker med hastighet) Har tenkt at slitte fjærbeinslager kan være årsak. Noen med erfaring eller opplevd liknende. Bortimot like ille både med høy- og lavprofildekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2015 Ingen gode forslag? Byttet støtdempere og fjærbeinslager, bærebruer og bærekuler, lenkestag og satt på normal dekkdim. Fortsatt romling på grus og grov asfalt. Forplanter seg i hele karosseriet. Spissing er helt nøytral. Var veldig toe in, justerte til nøytral, men ingen endring i lydbildet. Hjullager virker ok. Ingen ulyd eller slark i de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2015 Sjekket traversen? Ingenting her som er løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2015 Det er faktisk noe jeg har tenkt på, men ikke sjekket. Ta en titt etterpå. Forferdelig irriterende og plagsomt mye støy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2015 Sjekket travers. Alt sitter som det skal..... Eneste jeg ikke har byttet er endeledd og hjullager. Kan ikke skjønne at det er noe av det. Støyen har vært lik siden jeg kjøpte den for snart ett år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2015 Har du sjekket foringer i bakstillingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2015 Byttet støtdempere, fjærbeinslager, fjærer, lenkestag og den fremre foringa i bakstillinga. Da er det igjen nedre bærebruer og øvre bak. Ikke slark i foringene, men de er gamle. Synes lyden kommer forfra, men får vel bytte de som gjenstår bak også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2015 Har du prøvd med forskjellige dekk/hjul? Vinter/sommer feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 18, 2015 Det er mulig dette er problemet ditt: http://www.tyrolsport.com/suspension/chassis/tyrolsport-deadset-rigid-subframe-collar-kit-for-all-mk5/6-jetta-gli-and-mk2-audi-tt/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2015 Kanskje det er løsningen ja. Har du opplevd liknende? Ved kjøring over asfaltsprekker høres et dunk som forplanter seg i karosseriet. På grov asfalt eller grus høres det nesten ut som ei tromme som det slås på med rask frekvens. Kjører med 225/45/17. Tenkte at det var grunnen, men piggfrie dekk med 195/65/15 eller 205/55/16 er nesten like ille. Helt nye piggfrie dekk med 205/55/16 var litt bedre, men slitte piggfrie 195/65/15 er akkurat like ille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 18, 2015 Dogbone, festet under girkassa til traversen. Blir lett dårlige og det forplanter seg veldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2015 Kristian Pettersen ja. Du tror du har et godt forslag nå.... Den foringa er faktisk slitt. Presset inn i traversen. Lurer på om jeg må ned med hele traversen for å bytte den. Ville vel hørt endret lydbilde ved gasspådrag eller når man slipper opp. Helt lik og konstant støy. Også når jeg triller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...