#1 Skrevet Mai 21, 2015 Morna! Sjesker etter ett sett med oversize ventiler til 10vt, noen med noen ideer? Er ikke noen millionhesters motor detta, men litt oversize skader jo ikke. 10v flower jo dårlig nok som det er.. Har sett på 034, er de ok? Noen produsenter som har ett sett (eksos og innsug) til en ok penge? Evt. Er det bare nødvendig med enten innsug eller eksos? Noen 10v guruer er det vel her Tenker meg rundt 350-380hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2015 Hør med Geir på http://rosten-performance.com/ eller Øystein på http://hansenmotorsport.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2015 Regner med du bør gå for 40 eller 41mm på innsugssiden, og 35mm på eksossiden, så får du litt mer fart på sakene. Jeg hiver meg med på tråden, da jeg med tiden også trenger å finne noe. Det er forøvrig endel 10V ting som er vekk på 034 sine hjemmesider, men det går å skaffe fortsatt visstnok (per mail). Jeg husker ikke helt det ventilsettet deres, men eksosventilene er vel ikke av de gassfylte variantene eller hva det nå er - som kanskje er mest å anbefale å finne (hvis mulig). Er veldig på tynn is her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2015 Jeg husker ikke helt det ventilsettet deres, men eksosventilene er vel ikke av de gassfylte variantene eller hva det nå er - som kanskje er mest å anbefale å finne (hvis mulig). Er veldig på tynn is her. De sodiumfylte ventilene skulle overføre varme på en bedre måte enn kompakte ventiler, altså fra ventiltallerken og opp i stammen der varmen overføres videre til styringa. Det er to problemer med disse ventilene ved ekstrem trim: De er fysisk litt svakere enn kompakte ventiler i godt materiale. De har en tykk stamme nederst som ikke er optimalt for fri flow. Tror derfor ikke det er noe å trakte etter å skaffe slike hule sodiumfylte til eksossiden ved ekstrem-trim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2015 Kun ønsket å bevege meg over 400hk , noen erfaringer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2015 Hva driver folket og vurderer ift trimkam? Om det er greit å ta med i tråden Fredrik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2015 Jeg hadde sett for meg bare en 268 kam eller hva det er. Men vil beholde mest mulig bunndrag. Skal også porte topp og bytte innmat så dette kan bli en interessant tråd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2015 Et oldschool-triks er å bruke toppen fra en NG-motor, da denne originalt har 40 mm innsugsventiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2015 Mjo. Men får man ikke da dyser i innsuget? Er vel ikke helt hva de fleste her trenger. MEN ventiler er jo en annen sak - dog er man sikkert ikke langt unna satsen fra 034 da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2015 Her var det mye spennende Jeg må bruke samme topp.. Så 034 er kansje det enkleste? Men er de noe bra? Sånn holdbarhetsmessig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 24, 2015 http://techtonicstuning.com/main/index.php?main_page=product_info&cPath=3_147_679_683&products_id=1791 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 24, 2015 Fredrik, jeg fulgte opp gamle dialogen og spurte om ventilpakke i form av pris og info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 24, 2015 Mjo. Men får man ikke da dyser i innsuget? Da kan man bruke NF-toppen i stedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2015 Men er det noe bedre å bytte topp en å gjøre plass til større ventiler. F.eks 42-35. En kvassere kam, litt porting og bedre grenrør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2015 Får man egentlig plass til innsugsventiler over 40,5mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...